A Cerbona Élelmiszergyártó Kft. 500 millió forintból épített új, modern raktárat Székesfehérváron, ezzel a cég raktárkapacitása több mint duplájára bővült.
A keddi avatóünnepségen Pókecz Attila tulajdonos arról beszélt, hogy a 2011-es szerepvállalása óta a társaság technológiai-, kapacitásnövelési- és IT-fejlesztések sorát hajtotta végre, amelynek egyik állomása az új raktárépület megvalósítása volt. Hangsúlyozta, hogy a beruházások folytatódnak, elsősorban a digitalizáció irányába mozdulnak el, így első lépésként saját online boltot indítottak, amivel tovább bővülhet vevőkörük.
Mészáros Tamás ügyvezető elmondta, hogy
a termelés bővülése, a növekvő hazai és külföldi igények tették szükségessé a raktár megépítését. Az 500 millió forintos beruházás költségeinek egyharmadát uniós forrásból, egyharmadát pályázati támogatott hitelből fedezték, a többi saját erő volt.
Jelezte, hogy a fejlesztés révén a meglévő háromezer raklap mellett további 3200 raklap férőhellyel bővült raktárkapacitásuk.
Az ügyvezető közölte, hogy a készáru raktárépítéssel párhuzamosan robotokat szereztek be, amelyek a gluténmentes termékeik csomagolását végzik. Hozzátette: a következő hónapokban szoftverfejlesztéseket is elvégeznek, hogy még inkább meg tudjanak felelni a digitalizáció kihívásainak.
A Cerbona jelenleg több mint 150 különböző terméket állít elő, miközben 2010-ben ez a szám ötven körüli volt.
A 2017-ben átadott gluténmentes gyártócsarnok jóvoltából a cég megjelent a laktóz-, illetve gluténmentes készítmények, a közelmúltban pedig a crunchy müzli termékek piacán is.
A Cerbona jogelődjét, a Fejér Megyei Gabonaforgalmi és Malomipari Vállalatot 1962-ben alapították, fő tevékenységi köre a gabonafelvásárlás és -őrlés, illetve a takarmánykeverék gyártás volt. 1987-ben elindult az extrudált snackek és reggeli pelyhek gyártása, 1988-ban bevezették a Cerbona márkanevet, majd 1989-ben megkezdődött a müzli és müzliszeletek előállítása a cégnél.
A vállalat mintegy 25 országba exportálja termékeit.
A nyilvános cégadatok szerint a 137 főt foglalkoztató Cerbona Élelmiszergyártó Kft. 2019-ben 4,34 milliárd forintnyi nettó árbevételt ért el és 237 millió forint nyereséget realizált.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.