Az új termék indításának célja – összhangban a sportfogadás globális trendjeivel – a Szerencsejáték Zrt. termékportfóliójának bővítése, az új játékosigények kielégítése és a cég versenyképességének növelése a hazánknak engedéllyel nem rendelkező szerencsejáték-szervezőkkel szemben. Az e-sportok ugyanolyan elemeket tartalmaznak, mint bármelyik hagyományos sport – értelmezhető benne pl. a játékrész eredmény, végeredmény, egyéni teljesítmény -, ezért teljes egészében érvényesek a klasszikus sportfogadás szabályai ezen a területen is.
A legnépszerűbb nemzetközi játéktípusok elérhetőek a nemzeti lottótársaság kínálatában. Ilyen például a többjátékos online csatateres játékok (MOBA) közül a League of Legends (LOL), a Dota 2, az Arena of Valor és a King of Glory (utóbbi kettő mobiljáték), a belső nézetű lövöldözős játékokból a Counter Strike: Global Offensive (CS:GO), a Rainbow Six Siege, Call of Duty és az Overwatch, a valós idejű stratégiai játékokból pedig a Startcraft 2. Bevezetésre került az e-sport kártyajátékok közül a Hearthstone, amely szintén a kínálat részét képezi, valamint az egyik kategóriába sem sorolható Rocket League. Ezen kívül fogadható a szimulátor típusú e-sportok közül a FIFA20, az NBA2K és az NHL2K is.
Az e-sport mérkőzések döntő többségéhez pedig live stream is biztosított a Tippmixpro oldalán.
Az e-sportok fogadási mechanizmusa megegyezik a jelenlegi Tippmix és Tippmixpro sportmérkőzésekével, így biztosított a közös fogadás is játékosaink számára. Ugyanolyan módon lehet fogadni egy szervezett bajnokságon belüli videojáték mérkőzésre, mint például egy Bajnokok Ligája futballmérkőzésre.
„Az e-sport fogadási kínálat bevezetése egy fontos mérföldkő a Szerencsejáték Zrt. hosszú távú üzleti stratégiájában. Folyamatosan vizsgáljuk a legújabb trendeknek megfelelő termékek fejlesztését fogadási kínálatunk szélesítésére a játékélmény növelése érdekében. Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a nemzeti lottótársaság működésének alapját a felelős játékszervezés képezi, amely túlmutat a törvény által előírt kötelezettségen, cégünk működésének iránytűje. Az új termék bevezetésnél is nagy hangsúlyt fektettünk felelős játékszervezési eszközrendszerünkre, reklámetikai kódexünkre” – emelte ki dr. Czepek Gábor, a Szerencsejáték Zrt. vezérigazgatója.
Az e-sport fogadás ma már a globális fogadási piac egyik legnépszerűbb és legdinamikusabban bővülő szegmense. A Covid-19 járvány alatti időszakban az élő sportesemények kínálatának beszűkülésével egyidőben nemzetközi felmérések alapján többtízszeresére nőtt az e-sport fogadás forgalma az első 6 hétben a legnagyobb nemzetközi sportfogadási oldalakon. A vírusidőszak a hagyományos e-sportok népszerűségét kiteljesítette, és a szimulátor típusú játékok előre nem várt robbanásszerű térnyerése következett be. Az e-sport fogadás bevezetése a Szerencsejáték Zrt. kínálatába egy koronavírushoz hasonló, váratlan helyzetben azonnal legális, vonzó és modern alternatívát kínál a hazai fogadók számára.
Mivel a League of Legends, a Dota 2 és a CS:GO teszi ki a nemzetközi e-sport fogadási forgalom túlnyomó részét, ennek megfelelően a Szerencsejáték Zrt. kínálatában is ez a három játék jelenik meg a legtöbb fogadási piaccal, valamint ezen e-sport játékok esetében elérhető a mérkőzés előtti fogadás mellett az élő fogadás is, a fogadási élményt pedig a Tippmixpro oldalán követhető élő streamek teszik teljessé. A virtuális labdarúgás, azaz a FIFA szintén fogadható élőben is, ahogy a szimulátor típusú játékok közül a kosárlabda és a jégkorong is. A fogadási mechanizmus szempontjából az e-sportok megegyeznek a jelenlegi Tippmix és Tippmixpro sportmérkőzésekével, így biztosított a hagyományos és az e-sportok kombinációs fogadása. A www.tippmixpro.hu és a www.tippmix.hu oldalakon egyaránt a hagyományos sportágak között, külön menüpont alatt jelennek meg az e-sportok, míg a szimulátor típusú játékok az adott sportág alatt találhatók (pl.: labdarúgás menüpont alatt a e-sport FIFA). Abban az esetben, ha a fogadó egy lottózóban adja fel e-sportot is tartalmazó szelvényét nincs eltérés a hagyományos sportokra történő fogadáshoz képest.
Az e-sport szegmens évről évre növekszik Magyarországon,
2020-ban 540 ezer főre nőtt az e-sport közösség bázisa. Jelenleg a felnőtt lakosság 61 százaléka, összesen mintegy 3,8 millió fő játszik videojátékokat Magyarországon és 2020-ra 540 ezer főre nőtt azon játékosok száma, akik e-sport játékokkal játszanak, maguk is versenyzők, vagy részt vettek már offline e-sport rendezvényen Magyarországon.
A Szerencsejáték Zrt. az e-sport fogadás bevezetése során kiemelt figyelmet fordít a felelős játékszervezési szempontok érvényesítésére. Ennek részeként legális és biztonságos fogadási lehetőséget biztosít Magyarországon az érdeklődő fogadók számára. A Gam-Gard nemzetközi felelős játékszervezési minősítési rendszer értékelése alapján az e-sport besorolási fokozata megegyezik a hagyományos sportfogadási Tippmix és Tippmixpro játékokéval. Fogadási mechanizmusában és felelős játékszervezési jellemzőjében az eddigi sportfogadási alapjátékok jellemzőit veszi fe
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.