Nyaraljon az otthonában! – hirdette Európa-szerte, valamint a tavaly alapított egyesült államokbeli kereskedelmi hálózatán keresztül a Wellis Zrt. már tavasszal, amikor a világ legnagyobb kínai és amerikai gyártói másfél-két hónapos kényszerpihenőre küldték vagy elbocsátották a dolgozóikat.
A marketingkampány bejött, a koronavírus-járvány miatt az otthonaikba zárkózó európaiaktól és amerikaiaktól származó rendelések állománya áprilisban hirtelen megugrott, és azóta sem esett. Mindennek eredményeként a tavaly már csaknem 13 milliárd forint árbevételt elérő dabasi társaság forgalma az idén akár a 20 milliárd forintot is elérheti, ebből 80 százalék lehet az export
– tájékoztatta a Világgazdaságot Czafik Zsolt, a Wellis Zrt. alapító vezérigazgatója. Az értékben mintegy 45 százalékos növekedés az eladott termékek darabszámában is mutatós: a tavalyi 9 ezer után az idén 14-15 ezer jakuzzit értékesít a társaság. A Wellis időközben Európa legnagyobb jakuzzigyártó és -forgalmazó vállalatává nőtt, és hamarosan újabb szintet léphet, miután fiatal amerikai kereskedelmi képviseletével további jelentős növekedési lehetőséget teremtett.
Miamiban és New Jersey-ben az első évben háromezer darab Dabason gyártott jakuzzit adtak el, a jó áron kínált, jó minőségű magyar termékek sikeresen debütáltak, és egyre több megrendelést hoznak az Egyesült Államokban. A világ legnagyobb gyártói az amerikai és a kínai cégek.
A tengerentúli piac a cég legerősebb lába lehet, az ottani üzlet kiépítését sem véletlenül tartották családon belül, az amerikai terjeszkedést ugyanis a Wellis alapító cégvezetője, Czafik Ákos irányítja.
Mindeközben a hazai gyár is egyre jelentősebb munkaadóvá válik Pest megyében, ahol a kölcsönzött munkaerővel együtt már 650 embert foglalkoztat. A 2010-ben épített és 2016-ban kibővített dabasi termelőüzem kapacitása évi 20 ezer kültéri medence gyártására elég, de a társaság a dinamikus terjeszkedés zökkenőmentes folytatása érdekében további kapacitásnövelő beruházásokról tárgyal. A gyártást Magyarországon akarja tartani, noha a legnagyobb növekedési potenciált az USA kínálja, ahová hajóval szállítják a termékeket.
Czafik Zsolt rámutatott, hogy a koronavírus-járvány hatására világszerte felértékelődött az egészség, az egészségmegőrzés, a wellness szerepe az emberek életében, erre pedig a cég hosszú távon alapozhat. A rendelésállomány hazai növekedéséhez érezhetően hozzájárultak a szálláshelyfejlesztő pályázatok is, így több vidéki vendégházba és panzióba rendeltek jakuzzit, mint korábban. Magyarországon is megnőtt a középkategóriás termékek iránti kereslet a jakuzzipiacon, azt tükrözve, hogy ha komfortnövelő beruházást terveznek a magán- és a céges vásárlók, hajlandók a korábbinál mélyebbre nyúlni a zsebükbe, és tartósabb, többfunkciós, nagyobb medencét vásárolni. Nyugat-Európában jelenleg a 7-8 ezer eurós, a magyar piacon pedig a 2,5-3 millió forintos, jellemzően ötszemélyes jakuzzikból adnak el legtöbbet – tájékoztatott a vezérigazgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.