A Samsung Electronics harmadik negyedéves nettó nyeresége a cég saját becslése szerint
58 százalékkal, 10,6 milliárd dollárra nőtt, az elemzők előrejelzését pedig 17 százalékkal szárnyalta túl.
A társaság árbevétele eközben 6 százalékkal, 76,5 milliárd dollárra emelkedett. A dél-koreai technológiai óriás nevető harmadikként jócskán megnövelte részesedését a globális mobiltelefon-piacon az amerikai szankciók miatt visszaszoruló Huawei rovására, emellett – szintén a szankciók miatt – szeptember közepe óta a Samsung látja el memóriacsipekkel is kínai riválisát, hiszen az attól az időponttól kezdve amerikai forrásból már nem vásárolhat technológiai szempontból kulcsjelentőségű alkatrészeket.Úgy tűnik, a Huawei-hatás nagyobb volt a Samsung csipüzletágára, mint ahogy a piac várta, és nagy meglepetést okozott az okostelefonok és a háztartási készülékek divíziója is – mondta a Nomura koreai vezető elemzője.
A Kínán kívüli piacokon sokan inkább mást vettek a Huawei telefonja helyett, mivel attól tartottak, hogy a szankciók miatt bármelyik pillanatban leállhat a készülékek értékesítése, vagy később nem juthatnak hozzá a kapcsolódó szolgáltatásokhoz
– tette hozzá Tom Kang, a Counterpoint elemzője, aki szerint a Samsung főként az olcsó és a középkategóriás okostelefonok szegmensében tarolt.
A koreai cég malmára hajtották a vizet a Kína és India közötti határvillongások is, amelyek nyomán az indiai lakosság is inkább a helyben gyártott Samsung telefonok mellett döntött, mellőzve a korábbi favorit Xiaomit és a többi kínai márkát. Emellett a koronavírus-járvány miatt otthonaikban jóval több időt töltő emberek világszerte többet költöttek háztartási készülékekre az átlagosnál, ami szintén kedvezett a Samsungnak. Mindazonáltal az elemzők nem várnak további növekedést a negyedik negyedévben, mivel a memóriacsipek ára mélyponton van, és októberben a fő rivális Apple is kijön az új iPhone-jával.
Az amerikai hatóságok a kínai Ant Group és a Tencent Holdings működésének korlátozását is mérlegelik a Huawei és a TikTok szankcionálása után, mivel attól tartanak, hogy a két cég digitális fizetési platformjai adatokat továbbíthatnak a kínai kommunista pártnak, és ezzel veszélyeztetik az amerikai nemzetbiztonságot – értesült a Bloomberg. Mind az Ant Group Alipay nevű platformját, mind a Tencent által működtetett WeChat szolgáltatásait jüanszámlával rendelkező kínai állampolgárok veszik igénybe, akik az Egyesült Államokban áru- és szolgáltatásvásárlásra használják az alkalmazásokat. A hírügynökség által megszellőztetett értesülést a nyilvános részvénykibocsátás előtt álló Ant Group azzal kommentálta, hogy mivel Kína az elsődleges piaca, növekedési kilátásait is döntően ez határozza meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.