Elemzők által vártnál nagyobb adózott eredményről jelentett csütörtökön a Hennes & Mauritz (H&M) svéd divatáru-kiskereskedelmi lánc.
A Zara után a világ második legnagyobb ágazati vállalata azt közölte, hogy az augusztus végével záródott pénzügyi harmadik negyedévében a profitja 1,821 milliárd korona (202,7 millió dollár) lett.
Ez ugyan lényegesen kisebb, mintegy a fele az egy évvel korábbi 3,859 milliárd koronának, de meghaladta az elemzői várakozások átlagában szerepelt 1,41 milliárd koronát.
A H&M bevétele az augusztus végével záródott három hónapban 16 százalékkal, 50,87 milliárd koronára mérséklődött elsősorban a koronavírus-járvány hatására.
A H&M rámutatott arra, hogy miközben a negyedév első hónapjában, júniusban a több mint 5 ezer boltja közül még mintegy 900 volt zárva, augusztusban már csak alig több mint 200.
Szeptember végére tovább javult a helyzet ezen a téren, a bezárt boltok száma 166-ra csökkent.
A H&M a világ 74 országában csaknem 179 ezer embert foglalkoztat, 51 országban online eladást is folytat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.