BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Apple nyolcadik éve a márkarangsor csúcsán

A márkaértéke 323 milliárd dollár, ami 38 százalékkal több a tavalyinál.

Immár a nyolcadik egymást követő évben lett az Apple a világ legértékesebb márkája az Interbrand nevű amerikai tanácsadó vállalat globális rangsorában.

A 100 vállalatot rangsoroló „Best Global Brands” globális márkarangsorban

  • az Apple márkaértéke 323 milliárd dollár, 38 százalékkal több a tavalyinál,
  • a 2019-es harmadik helyről a másodikra ugrott az Amazon, amelynek márkaértéke 60 százalékkal, 200,7 milliárd dollárra emelkedett
  • míg a negyedik helyről a harmadikra jött föl a Microsoft, a márka értéke 53 százalékkal, 166 milliárd dollárra nőtt.
  • A tavalyi második helyről a negyedikre csúszott vissza a Google, márkaértéke 1 százalékkal, 165,4 milliárd dollárra csökkent. A 2019-es hatodik Samsung az ötödik lett, márkaértéke 2 százalékkal, 62,3 milliárd dollárra emelkedett. A legutóbb ötödik Coca-Cola pedig a hatodikra csúszott vissza, márkaértéke 10 százalékkal, 56,9 milliárd dollárra mérséklődött.

    Fotó: AFP

    Nincs változás a következő négy helyen:

  • 7. a Toyota (az 51,6 milliárd dolláros márkaértéke 8 százalékkal esett)
  • 8. a Mercedes-Benz (a 49,3 milliárd dolláros márkaértéke 3 százalékkal cöskkent),
  • 9. a McDonald's, (a 42,8 milliárd dolláros márkaértéke 6 százalékkal esett vissza)
  • és 10. a Disney 40,8 milliárd dollár márkaértékkel, ami 8 százalékkal alacsonyabb tavalyhoz képest.
  • Ez a tíz cég adta a százas listán szereplő vállalatok márkaértékének a felét.

    A százas listára először került fel az Instagram (19. helyezéssel, 26,1 milliárd dolláros márkaértékkel), és a YouTube (30. hely, 17,3 milliárd dollár) és a Zoom (100. hely, 4,48 milliárd dollár).

    A százas listán a Spotify lépett előre a legnagyobbat, a tavalyi 92. helyről a 70-ikre, márkaértéke 52 százalékkal, 8,4 milliárd dollárra nőtt. A második legnagyobb kiugrást a Netflix érte el, a lista 41. helyére került a tavalyi 65-ről, márkaértéke 41 százalékkal, 12,67 milliárd dollárra emelkedett.

    Két év kihagyás után ismét felkerült a százas listára a Tesla, amely rögtön a 40. helyre került 12,8 milliárd dolláros márkaértékkel.

    Idén már egyetlen olajvállalat sem szerepelt a százas listán, a tavaly az ágazatot egyedüliként képviselő, 97. helyen álló Shell is búcsút mondott.

    A százas rangsorban szereplő cégek együttes márkaértéke 2336 milliárd dollár, ami 9 százalékkal több tavalyhoz képest.

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.