Javította éves előrejelzését a világ legnagyobb fogyasztásicikk-gyártója, az amerikai Procter & Gamble (P&G), mivel a koronavírus-járvány szerte a világban jelentősen növelte a termékei,
különösen a tisztító és fertőtlenítő szerek iránti keresletet.
A vállalat árfolyama, amely az év eleji szinthez képest 14 százalékkal emelkedett, a New York-i tőzsdén a nyitás előtti elektronikus kereskedésben közel 2 százalékos pluszba került azt követően, hogy közzétette a vártnál jobb eredményeket tartalmazó gyorsjelentését.
A P&G kedden közölte, hogy 2021-es pénzügyi évének a szeptember végével zárult első negyedévében 19 milliárd 318 millió dollár nettó árbevételt ért el, ami 9 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Elemzők kisebb bevételre, 18,38 milliárd dollárra számítottak.
Az üzemi eredmény 23 százalékkal, 5 milliárd 281 millió dollárra nőtt,
az adózott eredmény pedig 19 százalékkal, 4 milliárd 308 millió dollárra emelkedett.
A részvényesekre jutó nyereség ugyancsak 19 százalékkal, 4 milliárd 277 millió dollárra kúszott fel, az egy részvényre jutó nyereség hígított értéke 20 százalékkal, 1,63 dollárra nőtt az egy évvel korábbi 1,36 dollárról.
A legnagyobb mértékben a ruhaápolási termékek és a tisztítószerek forgalma bővült,
az ezekből származó árbevétel organikusan 14 százalékkal nőtt július-szeptemberben, mivel a fogyasztók bármilyen terméket megvásároltak, csakhogy tisztán tudják tartani otthonukat, és lassítsák a vírus terjedését.
A személyes tisztálkodási szerek forgalma 30 százalékkal emelkedett,
a háztartási tisztítószereké pedig több mint 30 százalékkal.
A világ több mint 180 országában jelen lévő cég arra számít, hogy az eddig várt 1-3 százalék helyett 3-4 százalékkal növekszik árbevétele 2021-es pénzügyi évében, az egy részvényre jutó nyereség pedig 3-7 százalék helyett 5-8 százalékkal emelkedhet.
A menedzsment jelezte, hogy növelik a sajátrészvény-vásárlásra fordított összeget, 6-8 milliárd dollár helyett 7-9 milliárd dollárt fordítanának erre a célra a folyó pénzügyi évben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.