A BMW csoport adózás előtti nyeresége éves összevetésben 9,6 százalékkal, 2,46 milliárd euróra nőtt, a tiszta profitja 17,4 százalékkal, 1,81 milliárd euróra bővült a tegnap kiadott negyedéves gyorsjelentés szerint. A 21,96 milliárd eurós csoportszintű árbevétel viszont 4,6 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól, jelezve, hogy a magasabb haszonkulccsal értékesíthető luxusautók felé terelődött a kereslet. A Rolls-Royce és a Mini márkát is forgalmazó konszern összesen 675,6 ezer gépkocsit és 52,9 ezer motorkerékpárt értékesített, az előbbi 8,6, az utóbbi 20,9 százalékkal több a bázisidőszakinál.
A tetszetős adatok dacára a BMW részvényárfolyama 3 százalékos csökkenéssel reagált a jelentésre, a háttérben a cégvezetés által felfestett bizonytalan jövőkép áll. Mint azt Oliver Zipse, az igazgatóság elnöke közleményében elismerte, a járvány és a bizonytalan geopolitikai helyzet következtében az idei autóeladásaik erősen elmaradnak a tavalyi rekordtól, elsősorban az európai és az észak-amerikai forgalmukat vetheti vissza nagymértékben a pandémia.
Kínában viszont kitűnően állnak, ott 31 százalékkal több, 231 ezer BMW fogyott csak a nyáron, azaz immár minden harmadik BMW ott talál gazdára. Az első kilenc hónapban globálisan 12,5 százalékkal kevesebb, 1,638 millió autót adtak el a bajorok, s az utolsó negyedév a lezárások miatt inkább rontja, mint javítja a statisztikát. Mindez az eredményeket is lehúzza majd, de a cég erről nem adott további előrejelzést, azt leszámítva, hogy az üzemi marzsot 2020 egészét tekintve a nulla és a 3 százalék közötti sávba várja, miközben a harmadik negyedévet 6,7 százalékos marzzsal zárta.
Hogy mondjon valami megnyugtatót is, Zipse a hárommilliárd eurós készpénztartalék adta stabilitást és a beruházások folyamatosságát emelte ki. Az viszont figyelemre méltó, hogy a BMW a 35 oldalas, részletes gyorsjelentésében említést sem tesz a Debrecen szomszédságába tervezett beruházásáról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.