A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) prognózisa szerint az európai ki-, és beutazók száma tavalyhoz képest csaknem 70 százalékkal zuhanhat az év végéig, és a 2019-es forgalom csupán 2024-re térhet vissza. A légitársaságok az elmaradó utasforgalom miatt nehéz helyzetbe kerültek: percenként 300 ezer dollárt égetnek el. Így az összesen 65,5 millió munkahelyért felelős szektor szereplői innovatív megoldásokat keresnek a túlélésre.
Európa legnagyobb diszkont légitársasága, a Ryanair számos – eddig példa nélküli – akcióval válaszolt a bevételkiesésre. A dublini székhelyű repülőtársaság szeptemberben 1600 útra kínált egy áráért két jegyet. Egy másik, 48 órás promóció keretein belül az ír légitársaság több millió repülőjegyet adott el 5 eurós áron. Elemzők szerint, mivel a diszkont légitársaságok bevételeinek nagy része a kiegészítő szolgáltatások díjaiból származik – ilyenek a csomagdíjak és a fedélzeten vásárolt élelmiszerekből befolyt összegek -, még az ingyenesen kínált ajándékjegy is megtérülhet a Ryanair-nek, amennyiben az utas eleget költ az extra szolgáltatásokra.
Az amerikai Alaska Air Group az utazók biztonságérzetének erősítésére egy egész üléssort kínált nyomott áron augusztusban és szeptemberben. A légitársaságnál a kötelező távolságtartás betartására a sor közepén hagyott üres szék melletti két helyet kínálták egy áráért. A társaság jegyárai a harmadik negyedévben átlagosan 17 százalékkal csökkentek.
Más légitársaságok is példátlan árcsökkentésekre kényszerültek. Míg a teljes körű szolgáltatásokat nyújtó cégek karácsonyi ünnepekre kínált oda-vissza útjai New Yorkból Nashville-be a normál helyzetben 300 dollárba kerülnek, jelenleg csupán 71 dollárt kell értük fizetni. Chicago-ból Las Vegas-ba pedig az átlagos 350 dollár helyett 81 dollárért lehet utazni.
Az AirAsia „korlátlan bérletekkel” ösztönzi utazásra a kalandvágyó turistákat. A száz dolláros bérletekkel belföldi és nemzetközi úti célokat is meglátogathatnak az érdeklődők. A légitársaság több mint 200 ezer bérletet adott el, amelyek tulajdonosai 500 ezer jegyet hívtak le.
A Singapore Airlines pedig luxuséttermet alakított ki az Airbus A380-as parkoló gépének első osztályán. Az ebédre az első alkalommal fél óra alatt elkeltek a jegyek, melyek árai 40-től 475 dollárig terjednek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.