Hárommilliárd eurós rekordveszteséggel zárja idei üzleti évét a TUI, miközben tavaly az alaptevékenységéből még 894 millió euró profitot tudott elérni. A világ legnagyobb utazásszervező cégének bevétele 58 százalékkal, 7,9 milliárd euróra zsugorodott.
A tavaly 23 millió ember üdültetéséről gondoskodó társaság havi 500–650 millió eurót égetett el a járvány kitörése után.
Az első és második hullám közötti időszak szerencséjére épp a nyárra esett, a főszezon erősebb statisztikája nélkül még nagyobb pácban lenne a hannoveri központú társaság. Az utazások adminisztratív korlátozása főként a mediterrán országokban okozott drasztikus forgalomcsökkenést.
A Lufthansához hasonlóan a TUI-t is megcsapta a csőd szele, és szintén a német kormány hathatós támogatásával tartják a felszínen, amíg a pandémia vissza nem szorul. A német légitársaság 9 milliárd eurós állami hitelekkel és tulajdonrész-vásárlással kombinált mentőövéhez képest
a TUI-nak első körben 3 milliárd eurós berlini kölcsön jutott, amelyet a múlt héten kereskedelmi bankok és magánbefektetők bevonásával 1,8 milliárddal toldottak meg.
A kormány feltételül szabta az osztalékfizetés és a vezetői bónuszok felfüggesztését. A londoni tőzsdén jegyzett TUI legnagyobb részvényese, a 25 százalékkal rendelkező Alekszej Mordasov orosz oligarcha maga is beszáll a válságkezelő akciókba.
Részesedését 36,6 százalékra növeli, ha a német pénzügyi felügyelet, a Bafin mentesíti a kötelező vételi ajánlat megtétele alól, ha nem, akkor megáll 29,9 százaléknál – írja a Reuters. A TUI-részvények névértékét 2,56 euróról egy euróra szállítják le, miután az 509 millió újonnan kibocsátott részvényt lejegyzik. Erről januárban dönt a cég közgyűlése.
Fritz Joussen vezérigazgató szerint az így 2,5 milliárd euróra növekedő likviditásuk már stabil hátteret nyújt a csoportnak.
A hiteltörlesztések kigazdálkodásához az eddigi évi 300 millió euróról 400 millióra emelték a költségcsökkentési programban szereplő célszámot.
A jövő év még a tömeges oltásokkal telik, az utazási kedv és a lehetőségek ezzel párhuzamosan bővülnek ugyan, de a járvány előtti időszak teljesítményét csak 2022-ben érhetik el. A jövő nyári foglalásaik mindenesetre bizakodásra adnak okot, az egy évvel ezelőttinél 3 százalékkal több igény futott be hozzájuk, az átlagárak 14 százalékos emelkedése is pozitívumként értékelhető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.