Mintegy 95 százalékkal, kétmilliárdról 3,9 milliárd forintra ugrott a NetPincér nettó árbevétele tavaly 2018-hoz képest – derül ki az üzemeltető Delivery Hero Hungary Kft. pénzügyi beszámolójából. A frissen nyilvánosságra hozott jelentés a villámtempót két tényezővel magyarázza:
elsődlegesen az étterem-portfólió bővülésével, valamint a NetPincér Go üzletág növekedésével. Ez utóbbi bonyolítja le a házhoz szállítást, míg a NetPincér oldalán rendelni lehet az éttermi partnerek kínálatából.
A forgalom szárnyalásához képest meglepő az adózott eredmény vastagon negatív, csaknem mínusz 679 millió forintos értéke. Ennek okaként a társaság a leányvállalatának, az EURÓ Magyarország Kft.-nek a tavaly októberi beolvadását jelölte meg. A veszteség a részesedés év végén elszámolt értékvesztéséből származik. Az üzemméret bővülésével a ráfordítások is emelkedtek, 1,31 milliárdról 2,98 milliárd forintra, amelyet nagyrészt szintén a NetPincér Go szolgáltatásra költöttek. Jókora emelkedés következett be az alkalmazottak számában, ami a bértömeg alakulásán is megmutatkozik. 2018-ban még szűk 474 millió forint volt, ám tavaly már meghaladta a 900 milliót.
A Világgazdaság megkeresésére Blaumann Debóra marketingigazgató arról tájékoztatott, hogy az április–májusi időszakban összesen mintegy ezerrel nőtt a vállalatnál dolgozó futárok állománya. Közülük sokaknak akkor mentőövként szolgált ez az álláslehetőség.
A NetPincér Go szerződött futárpartnereinek száma jelenleg több mint 3000, az év végéig pedig több száz fővel szeretnénk bővíteni a létszámot. Folyamatosan várjuk a jelentkezéseket nemcsak Budapesten, hanem vidéken is
– hívta fel a figyelmet Blaumann Debóra. Arról is beszélt, hogy az elmúlt fél évben átálltak az online felvételi folyamatra, amelynek köszönhetően megháromszorozták a kapacitásaikat. Nemcsak a regisztráció, de a betanulási folyamat is a weben történik, a szerződéskötést követően pedig azonnal el tudják kezdeni a munkát az új futárok.
A koronavírussal kapcsolatban az szerepel a cég beszámolójában, hogy a járvány kitörésekor az éttermi partnereknél és a végfelhasználóknál megnövekedett az igény az érintésmentes kiszolgálásra, illetve az online fizetésre, amit nagyrészt az éttermek bezárása generált.
Társaságunknak sikerült a piaci elvárásokra megfelelően reagálnia. A pénzügyi helyzet stabil, a kötelezettségek továbbra is időben teljesülnek. Megítélésünk szerint a vállalkozás folytatásának elve nem sérül.
Arra a kérdésre, hogy a pandémia pénzügyi szempontból milyen helyzetet teremt a NetPincér piacán, tekintettel a cég tulajdonosi hátterére – a magyarországi NetPincér a berlini Delivery Hero SE tőzsdei céghez tartozik –, a marketingigazgató annyit közölt, hogy az elmúlt háromnegyed évben is folyamatos növekedést tapasztaltak mind a megrendelések, mind a csatlakozni kívánó partnerek számát tekintve.
Tavaszhoz hasonlóan a mostani korlátozó intézkedések is azonnal lecsapódtak a rendszerünkben, percről percre láttuk, hogy a több mint egymilliós megrendelői bázisunk reagál a szigorításokra
– fogalmazott a marketingigazgató, aki azt is bejelentette: a NetPincér üzleti célja, hogy a jövőben minden olyan terméket időben kiszállítson, amelyre a megrendelőknek akár 30 percen belül szükségük van, és hogy január 6-ig az éttermeknek és az üzleteknek elengedik a jutalékot az elviteles rendelések esetében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.