BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Minden üzleti tervét átírta az Unilever

A következő években bővülnek az Univeler értékesítési csatornái, a vásárlók elvárják az átlát­hatóságot, és egyre többen keresik majd a hét­köznapi luxust Alberto Di Leo, a társaság régiós vezetője szerint.

Az Unilever üzletágaiban egymástól gyökeresen eltérő trendek érvényesültek, és a járvány is nagyon különbözően hatott a szegmensekre: volt, amelynek termékei iránt 70 százalékkal nőtt a kereslet, és olyan is, amelyben két számjegyű volt a csökkenés – válaszolt a Világgazdaság kérdésére Alberto Di Leo, az Unilever magyarországi, horvátországi, boszniai és szlovéniai üzletének vezetője. Összességében azonban elfogadható múlt évi eredményre számítanak a cégnél, igaz, az év folyamán szinte minden üzleti tervet át kellett írniuk.

Bizonyos kategóriák profitáltak a járvány miatt kialakult helyzetből,

a higiéniai üzletág például szinte szárnyalt, de nőtt az élelmiszerek kategóriája is, hiszen az éttermek bezárásával gyakoribbá vált az otthoni főzés

A nem otthoni fogyasztásra épülő kategóriákat általában negatívan befolyásolta a járvány, például a gombócos és pálcikás jégkrémeket is. Ugyanakkor – mutatott rá Alberto Di Leo – az otthoni jégkrémfogyasztás szépen nőtt tavaly, ezért a társaság hatalmas erőfeszítéseket tett, hogy – például a Netpincérrel és a Don Pepével együttműködve – a poharas jégkrémek is eljussanak a fogyasztók ajtajáig.

Fotó: MTI /Balázs Attila

A járvány az ellátási láncra is óriási hatással volt. A vállalat magyarországi gyáraiban – például a higiéniai termékeket gyártó nyírbátori üzemben – feszített tempóban dolgoztak, hogy minél zökkenőmentesebb legyen az országos és regionális ellátás. A gyárakban rendkívül szigorú egészségvédelmi protokollt vezettek be, és az elsők között zárta be a cég az irodáit – ezek továbbra is zárva vannak, amíg biztonságossá nem válik a visszatérés.

A járványon túl három hangsúlyos tényező befolyásolja a piacot a régiós vezető szerint.

  • Az első a helyi márkák erős volta és az, hogy várhatóan megnő a kereslet a hétköznapi luxust nyújtó prémiumtermékek iránt.
  • A második, hogy – a nagyvállalatok, intézmények, döntéshozók iránti bizalomvesztés miatt – az emberek egyre jobban bele kívánnak látni a vállalatok működésébe és a környezetre gyakorolt ​​hatásukba, ez pedig közrejátszik a vállalat fenntarthatósági beruházásaiban is.
  • Végül pedig átalakulnak az értékesítési csatornák – erre volt példa a jégkrém házhoz szállítása –, és megjelenhetnek más innovatív értékesítési módok is.
  • Az Unilever például az Egyesült Államokban nemrég piacra dobta az első újratölthető dezodorját. Alberto Di Leo gyors visszatérésben bízik, főként a második negyedévtől, a nem otthon fogyasztott termékek esetében is. A higiéniai kategóriák eladása várhatóan az idén is nő, bár biztosan nem annyira, mint tavaly.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.