BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mogyorókrémeket tesztelt a Nébih

Élelmiszerbiztonsági és -minőségi szempontból egyikkel sem akadt gond. Csomagoláson azonban voltak hibák.

A 2021. év első terméktesztjén a mogyorókrémeket tesztelt a Szupermenta program. A boltok polcain található széles kínálatból 34 különböző márkájú, kenhető, 2-15 százalék mogyorótartalmú termék teljes körű vizsgálatát végezték el a szakemberek – írja a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih).

A tesztben szereplő termékeket élelmiszerbiztonsági és -minőségi vizsgálatoknak vetették alá a Nébih laboratóriumaiban.

Az analizált paraméterek – többek között – a növényvédőszer-maradékok, az allergének, az édesítőszerek és tartósítószerek, valamint az alfatoxin-, zsír-, transz-zsírsav- és cukortartalom voltak. Megnyugtató, hogy élelmiszerbiztonsági és -minőségi szempontból mindent rendben találtak a szakemberek.

Fotó: Shutterstock

Kevésbé mutatott pozitív képet a termékek jelölésének ellenőrzése, amelynek során számos problémával találkoztak a hatósági felügyelők. Gond volt a megnevezésekkel, az allergének pontatlan jelölésével, az összetevők feltüntetésével, a tápértékjelöléssel, néhol pedig a betűmérettel.

A jelölési hibák miatt 17 termék esetében indult hatósági eljárás a gyártók/forgalmazók ellen.

Az élelmiszer-vállalkozók figyelmeztetésben részesültek, s a már megszokott módon, határidőket tartalmazó intézkedési tervet kellett benyújtaniuk a hibák kijavítására.

A kedveltségi vizsgálaton ezúttal is szakértő és laikus kóstolók pontozták a termékeket. Értékelésük alapján

a dobogó legfelső fokára a Ferrero Nutella Kenhető kakaós mogyorókrém állhatott, a második helyen a CBA Piros Kakaós-mogyorós krém végzett, míg a harmadik helyet a Bio Bionella mogyorós nugátkrém érdemelte ki.

További információk, érdekességek és a részletes vizsgálati eredmények elérhetők a Nébih Szupermenta termékteszt oldalán.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.