Stabil üzleti teljesítménnyel zárta az IKEA a múlt évet, a járvány okozta nehézségek ellenére a magyarországi IKEA 8,5 százalékos növekedést és 98 milliárd forintos árbevételt ért el.
A munkavállalók száma 181 fővel nőtt tavaly, amely elsősorban az online kereskedelem 206 százalékos növekedésének köszönhető.
Tavaly a teljes értékesítés 13,6 százaléka online történt, a magyarországi áruházak 6,2 millió látogató, és 3,5 millió vásárlót fogadtak. Az áruházi vásárlások átlagértékes 22 ezer forint volt, míg az online vásárlásoké 57 ezer forint.
A koronavírus járvány és a társadalmi távolságtartás érezhető átalakulást hozott a vásárlói szokásokban az online vásárlások javára, amelynek következtében e-kereskedelmünk az előző évhez képest megduplázódott. Új kiszállítási és átvételi lehetőségeket vezettünk be, hogy vásárlóink egyszerűbben juthassanak hozzá a megvásárolt IKEA termékekhez – mondta Mounia El Hilali, az IKEA regionális kereskedelmi vezetője.
Az online vásárlások iránti növekvő igényt látva az elkövetkező három év során az IKEA közel 21 milliárd forintos beruházást tervez annak érdekében, hogy vevői számára megkönnyítse a vásárlást.
Ennek keretében sor kerül az online megrendelések feldolgozását optimalizáló logisztikai és megrendelés-teljesítési műveletek fejlesztésére, illetve a vásárlók számára további három új Átvételi pont létesítésére Közép-, Délnyugat- és Kelet-Magyarországon. A beruházás jelentős részben a soroksári IKEA áruház átalakítására és felújítására fókuszál, amely az IKEA nemzetközi kísérleti projektjeként a vásárlói élmény újradefiniálását célozza.
Az elkövetkezendő 12 hónapban az IKEA újraformálja a jövőbeli vásárlói élményt a soroksári áruházba történő belépés pillanatától kezdve a termékkínálat bemutatásán és az önkiszolgáló részlegen a lapos csomagolású termékek kiválasztásán keresztül a pénztártól való távozásig.
A soroksári áruház átalakítását követően az újonnan megszerzett tudást és tapasztalatokat globálisan hasznosítjuk, és további áruházainkba adaptáljuk, így a soroksári áruház az IKEA kiskereskedelmének jövőjét formáló nemzetközi példává válik
– emelte ki Federica Barberis, az IKEA regionális értékesítési vezetője.
Küldetésével összhangban, miszerint pozitív hatással legyen a világra, az IKEA új, fenntartható szolgáltatásokat vezet be vásárlói számára.
Vásárlóink egyre inkább érdeklődnek a fenntartható megoldások és termékek iránt. Ezzel párhuzamosan a jelenünket alakító koronavírus okozta helyzet módosította a pénzköltési szokásokat is. Úgy látjuk, hogy folyamatosan növekszik az igény a bútoraink életének meghosszabbítására – mondta el Eva Mala Beluska regionális üzletfejlesztési és -szervezési vezető.
Az IKEA ezért egy új koncepciót vezet be, és Fenntarthatósági Pont (Circular Hub) néven olyan helyszínt alakít ki az áruházakban, ahol az újrahasznosítás és a másodkézből származó, kedvező áron kínált bútorok korábbinál is szélesebb választékával szeretne még több vásárlót elérni. Emellett eszközöket és pótalkatrészeket biztosít a vásárlók számára, valamint megosztja velük azokat az ismereteket és ötleteket, melyek segítségével bútoraik életciklusát még hosszabbá tehetik.
A Circular Hub-ok 2021 folyamán nyílnak meg a magyarországi áruházakban.
Klímapozitív célkitűzései megvalósítására – miszerint 2030-ra a környezetre gyakorolt nettó hatása pozitívba fordul – az IKEA ezen felül közel 1 milliárd forint értékben invesztál még környezetbarátabb megoldásokba, többek közt napelemes rendszerekbe és modern HVAC hűtő-, szellőztető- és klímarendszerekbe annak érdekében, hogy csökkentse az áruház energia- és CO2 kibocsátását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.