Megállapította egy győri, egy mosonmagyaróvári, egy tihanyi és egy zalaegerszegi frekvencia közösségi használatára
kiírt pályázat nyerteseit a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén – olvasható a tanács szerdai közleményében. A testület elvégezte egy nyíregyházi frekvencia pályázatának alaki vizsgálatát is, és állampolgári bejelentések alapján ellenőrizte a Konyhafőnök VIP és a Drága örökösök című műsorokat.
A tanács nyertest hirdetett a Győr 96,4 MHz körzeti, a Mosonmagyaróvár 99,7 MHz, a Tihany 97,6 MHz és a Zalaegerszeg 104,4 MHz helyi vételkörzetű rádiós médiaszolgáltatási lehetőségek közösségi jellegű használatára kiírt pályázatokon. A Katolikus Rádió Zrt. lett a nyertes a győri, a mosonmagyaróvári és a tihanyi frekvenciákon – amelyek közül előbbi kettőnél egyedül pályázott, míg a zalaegerszegi eljárás nyertese a szintén egyedül pályázó Mária Rádió Frekvencia Kft.
A testület elvégezte a Nyíregyháza 106,8 MHz körzeti rádiós médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára benyújtott ajánlatok alaki vizsgálatát és pályázati nyilvántartásba vette a Médiahíd Kft.-t.
A közlemény szerint bejelentések alapján vizsgálta a grémium az RTL Klub Konyhafőnök VIP és a Drága örökösök című műsorainak novemberi adásait.
A testület megállapította, hogy a Drága örökösöknek nem kellett volna magasabb korhatár-besorolást kapnia, amiért egy beszélgetés hátterében a nézők kitakart, időnként elhomályosított aktképeket láthattak a falon, ugyanis a pár másodpercre megjelenő képeken kívül nem szerepelt és nem is utaltak szexualitásra az epizódban, és az említett ábrázolás sem volt hangsúlyos. Egy másik bejelentés a mindkét műsorban elhangzó indulatos, mérgelődő kifejezéseket kifogásolta, a grémium azonban megállapította, hogy ezek egyike sem minősült trágárságnak, nem haladta meg azt a mértéket, amely a védendő korosztály számára hátrányos hatással járna.
A Médiatanács egyik esetben sem indít eljárást az RTL Klub szolgáltatójával szemben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.