A dán Carlsberg sörfőzde negyedéves eladási jelentése alapján kissé a várt teljesítmény alatt teljesített a cégcsoport, melynek éves bevétele 8,4%-kal csökkent a koronavírus-járvány terjedését lassító intézkedések miatt.
A negyedik negyedéves eladások alapján a vállalat a világ harmadik legnagyobb sörfőzdéjeként végzett 12,5 milliárd dán koronás bevétellel (közel 1,7 milliárd euróval), ellenben az elemzők átlagosan 13,1 milliárd dán koronás (nagyjából 17,5 milliárd eurót) bevételt vártak – írta meg a Magyar Mezőgazdaság a Refinitiv felmérése alapján.
A cikk szerint a teljes söripar kereskedelmét megviselte a koronavírus-járvány, ez alól a Carlsberg vállalata sem jelent kivételt, mely 8,4 százalékos visszaesést tapasztalt az éves eladásaiban, amellyel elérték az ötéves mélypontjukat, valamint az eladási mennyiség 3,8 százalékot esett.
A söripari világmárka 10 százalékos mennyiségi visszaesést tapasztalt.
Termékkínálatukból a Tuborg 9 százalékos csökkenést mutatott, az 1664 Blanc 8 százalékkal emelkedett, a Grimbergen 2 százalékot esett, míg a Somersby 2 százalékos emelkedést ért el.
Eközben a kézműves és különleges termékeket előállító sörfőzdék 1 százalékos növekedést tapasztaltak, valamint az alkoholmentes sörök kereskedelme is 11 százalékot emelkedett.
A sörfőzdék üzleti aktivitása, beleértve a bárokban, éttermekben és szórakozóhelyeken történő eladásokat is, több mint 20 százalékkal csökkent a tavalyi évben a pandémia megállítását szolgáló intézkedések következtében.
Amíg a pandémiát nem tudhatjuk magunk mögött, pontosan nem tudjuk, hogy mennyi ideig fog tartani ez a kihívás 2021-ben. Reméljük, hogy a Carlsberg erős piaci jelenlétre képes még krízishelyzetben is
– tette hozzá Cees’t Hart, a cég vezérigazgatója. „A 2020-as év során költségalapot állítottunk be egy új valósághoz igazodva és új munkamódszereket vezettünk be. Ezek a változtatások egy rugalmasabb vállalathoz vezettek, amely optimistábbá tett minket a hosszú távú stratégiánk fontossági sorrendjének kialakításához.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.