A Coca-Cola Magyarország a fenntartható csomagolások minél szélesebb választékában hisz, ez ad lehetőséget ugyanis arra, hogy minden fogyasztási alkalomra – útközbeni, otthoni, étteremi – a megfelelő kiszerelést tudjuk biztosítani – reagált a cég Csereklye Barnabás, a Hell Energy ügyvezetőjének mai blogbejegyzésére, amiről a Világgazdaság is beszámolt.
Mint írják, a Coca-Cola csomagolási portfóliója nem korlátozódik a PET-palackokra, megoldásaink széleskörűek, akár az alumínium, üveg, PET vagy a tetra palack. Megemlítették az is, hogy dolgoznak olyan csomagolási innováción is, mint a papír palack, aminek első éles piaci tesztje Magyarországon lesz 2021 nyarán. Kevésbé ismert adatként említik, hogy a PET palackok az összes magyarországi csomagolási hulladék mindössze 3 százalékát teszik ki.
Olyan jövőt szeretnénk építeni, ahol a csomagolóanyagok új életet kaphatnak. Ezt a körforgást azonban nem tudjuk egyedül megvalósítani. A körforgásos gazdaság az együttműködésre épül, ahol a fogyasztókkal, döntéshozókkal, iparági és szakmai szervezetekkel közös célért dolgozunk
– fogalmaz közleményében a Coca Cola Magyarország.
A társaság szerin nyíltan kommunikálnak a problémáról és a lehetséges megoldásokról. Kitértek rá, hogy Csereklye Barnabás azt is említi blogbejegyzésében, hogy a Coca-Cola csak hangzatos díjakra hivatkozik, mint például arra, hogy 2020-ban a Dow Jones Fenntarthatósági Index ismét a Coca-Cola HBC-t minősítette Európa legfenntarthatóbb italgyártó vállalatának. Rávilágítottak: a vállalat már tizedik éve dobogós a globális és európai üdítőitalgyártók között, ez már a hetedik alkalom, amikor első helyen szerepel az európai rangsorban.
Közölték: az elmúlt esztendők innovációs tevékenységének köszönhetően a vállalat valamennyi italcsomagolása 100 százalékban újrahasznosítható és 15 százalékkal csökkent a PET palackok előállításához szükséges műanyag mennyisége is. Tizenhárom százalékkal csökkentette az alumínium italdobozok súlyát a Coca‑Cola Magyarország.
A Magyarországon gyártott és 19 országban forgalmazott dobozos üdítőitalok csomagolásához a cég 2020-tól éves szinten közel 170 tonnával kevesebb alumíniumot használ fel, jelentősen csökkentve a gyártás és a szállítás során fellépő környezeti terhelést, ezáltal pedig a vállalat teljes ökológiai lábnyomát is.
Másodlagos csomagolóanyag csökkentés eredményeként 2020-ban pedig 36 százalékkal csökkent az üveges termékek vendéglátó egységekbe való szállításakor felhasznált zsugorfólia mennyisége.
A Coca Cola közleményében leszögezte, egyetértenek Csereklye Barnabás ügyvezető meglátásával, miszerint egy felelős gyártó a környezeti szerepvállalás részeként a profitot megfelelő beruházásokba fektesse. Éppen ezért – tették hozzá – a Coca-Cola HBC Magyarország a 2012-ben elsőként aláírt stratégiai megállapodás óta közel 30 milliárd forintot fordított hazai beruházásokra: a vállalat a többi közt átadta az ország egyik legnagyobb kapacitású üdítőital-gyártósorát, illetve megépítette Magyarország legnagyobb élelmiszeripari raktárát.
A cég meglátása szerint mindez bizonyítja, hogy a fenntarthatóság kihívásainak valós megoldására koncentrálnak és keresik a párbeszéd és együttműködés minden lehetséges formáját a körforgásos gazdaság megvalósításáért.
Nem meglepő, hogy a Break Free From Plastic mozgalom 2020-ban immár sorozatban harmadszor tette a legnagyobb mértékű műanyagszennyezést okozó vállalatok objektív rangsorának élére a Coca-Colát – írja a Hell Energy blogjában Csereklye Barnabás, a Hell ügyvezetője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.