A jelek szerint kezdenek magukhoz térni a luxuscégek a koronavírus-járvány okozta sokkból: januárban a Prada arról számolt be, hogy javultak az eladási számai a múlt év második felében, sőt decemberre visszatértek a pandémia előtti szintre.
A Richemont – amelynek tulajdonában egyebek között olyan brandek vannak, mint a Cartier, a Piaget és a Chloé – szintén javuló eladási számokat regisztrálhatott az év utolsó harmadában, és az előző év hasonló időszakánál valamivel jobb eredményeket ért el.
Az LVMH a legújabb a sorban, amely biztató adatokat közölhetett: január utolsó hetében tette közzé, hogy a divat- és bőrtermékek szegmense 14,3 százalékkal bővült a legutóbbi negyedévben. Az egyebek mellett a Louis Vuittont, a Diort és a Fendit is birtokló divatház ezzel már az egymást követő második negyedévben tudott növekedést felmutatni
– számol be róla a quarz.com üzleti portál.
Ám ez mégsem volt elég arra, hogy az LVMH egyéb szegmenseiben bekövetkező visszaesést ellensúlyozza. A bor-, pezsgő- és rövidital-eladásokra például jól láthatóan rányomta a bélyegét az éttermek és bárok kényszerű bezárása. Az otthonaikba bezárkózó vásárlók sminktermékeket sem vettek olyan mértékben, mint korábban, és értelemszerűen a repülőterek vámmentes boltjaiban sem tudtak vásárolni.
A cég teljes értékesítési volumene így 6 százalékkal hanyatlott az utolsó negyedévben az előző évhez képest. Az egyes márkák viszont sok vevőt csábítottak vissza, kapósak voltak például a Louis Vuitton és a Dior termékei.
A forgalom jelentős részét Kínában, az Egyesült Államokban és Japánban bonyolították le: ezekben az országokban jócskán megugrott a vásárlási kedv az év végére a járvány kezdeti hónapjaihoz képest.
Az LVMH pénzügyi igazgatója, Jean Jacques Guiony kiemelte, hogy az Egyesült Államokban a Louis Vuitton-termékek értékesítése két számjegyű növekedést ért el.
Európában azonban árnyaltabb a kép. Az itteni luxusüzletek igen nagy mértékben függnek a tehetős turistáktól, ám turizmus most gyakorlatilag nem létezik. Bár a helyben realizálódó vásárlások némileg gyarapodtak, ez nem volt elég ahhoz, hogy ellensúlyozza a sokat költő turisták hiányát.
Utazások híján leginkább az online vásárlások volumene tudott növekedni. Az LVMH pénzügyi vezetője szerint nehéz megmondani, miért kezdtek el újra fellendülni a vásárlások – valószínűleg több tényező is közrejátszhatott. A már említett két márka például épp a pandémia előtt állt elő egy sor új termékkel, és ezeknek a marketingjét azután már a kialakult helyzetnek megfelelően alakították, például Ázsiában, amikor ott már enyhült a járvány szorítása. A vevők pedig ennek megfelelően reagáltak.
A kínai bevásárlóközpontok élénkülő forgalma jól mutatja a felépülés jeleit az ázsiai országban. Az Euromonitor International piackutató luxuscikkekért felelős divíziójának vezetője, Fflur Roberts szerint
a vevők befektetési céllal is vásárolnak, arra számítva, hogy a luxustermékek a bizonytalan időkben is tartják az értéküket.
Jelenleg az olyan országokban, mint az Egyesült Államok, a gazdagok anyagilag is kezdenek magukhoz térni, értelemszerűen gyorsabban, mint a kevésbé tehetős rétegek. A luxuscikkek árusítóinak ez hamarosan újra költeni vágyó potenciális vásárlókat hoz majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.