Az év végi lezárások miatt a vártnál is szűkebb lett az Inditex profitja:
a világ vezető ruhakereskedelmi lánca 1,1 milliárd eurós adózott eredményt ért el 2020-ban, 70 százalékkal kevesebbet az előző évinél, és 200 millióval elmaradva a Refinitiv elemzői konszenzusától.
A járvány késő ősszel felerősödött második hullámra reagáló boltbezárások a negyedik negyedév számain is mély nyomot hagytak, a 25 százalékkal 6,3 milliárd euróra zsugorodott forgalomból éves összevetésben 53 százalékkal kevesebb, 435 milliós profitot tudtak kisajtolni, míg a harmadik negyedévben még csak 26 százalékos volt a nyereség visszaesése.
Az egész éves árbevétel végül 28 százalékkal, 20,4 milliárd euróra esett vissza. A vártnál gyengébb adatokra az árfolyam 0,7 százalékos gyengüléssel reagált.
A készletezést a minimálisra szorító Inditex jobban teljesített, mint fő riválisa, a svéd Hennes & Mauritz divatlánc, s a mai helyzetben már ennek is örülni lehet. Meg a felvázolt jövőképnek, amely gyors kilábalást sejtet.
Az elsősorban a Zara üzletláncról ismert spanyol óriásvállalat április közepére tervezi az újranyitást, a tavaszi kollekció optimizmust sugárzó vidám, világos színekkel érkezik. Akkortól az Inditex elvileg mind a 6829 aktív üzlete fogadja majd a vásárlókat. (Jelenleg 15 százalékuk tart zárva.) Ezerkétszáz további egységüknél maguk húzzák le a redőnyt az idén, közülük 751-nél már végeztek is ezzel. A bezárásokban a járvány mellett az online értékesítés forgalomelszívó hatása is szerepet játszott, tavaly 77 százalékkal ugrott meg az Inditex internetes bevétele.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.