BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nem járnak BKV-buszok Hódmezővásárhelyen

Nemcsak a Volánbusznál, hanem a BKV-nál is értetlenséget okozott a Hódmezővásárhelyen hétfőn bevezetett új buszos szolgáltatás. A polgármester köszönetet mondott a fővárosi cégnek, mert járművekkel segítette az üzemelés megkezdését, csakhogy a BKV szerint semmi ilyen nem történt.

Márki-Zay Péter tévesen jelölte meg társaságunkat a busz adományozójaként, valójában a BKV Zrt. nem adott autóbuszt Hódmezővásárhelynek – ezt a fővárosi tömegközlekedési cég közölte a Világgazdasággal.

Lapunk annak kapcsán érdeklődött, hogy a hódmezővásárhelyi polgármester több közösségi médiás beszámolójában is azt állította, hogy a BKV Mercedes Citaro buszokat adott át a városnak, és csak ezekkel indíthatta el márciusban az új buszos vállalkozó, a Jovány Busz Kft. a közösségi közlekedési szolgáltatását a városban.

Ez azért volt meglepő, mert a BKV buszos üzletága rendszeresen küzd kapacitási problémákkal Budapesten, így különösen hatott, hogy mégis maradt erőforrása a kétszáz kilométerrel távolabbi település tömegközlekedési nehézségeinek enyhítésére. De nemcsak a városvezető állította ezt, hanem Jovány Gyula is, a Jovány Busz Kft. tulajdonosa. A vállalkozó egy, a menetrendet bemutató Facebook-videóban erősítette meg, hogy a BKV buszai közlekednek Hódmezővásárhelyen.

Fotó: Ujvári Sándor/MTI

Telefonon lapunknak mindezt azzal egészítette ki, hogy három jármű (köztük egy tartalék) érkezett a fővárosi vállalattól.

A bérlésükre azért volt szükség, mert a közlekedési hatóság visszavonta két buszuk engedélyét.

Ideiglenes megoldásra volt szükség, hogy el tudjunk indulni. A bérlés fix idejű, üzleti titok, hogy pontosan mennyi időre szól.

Ugyanakkor a BKV szerepét a konstrukcióban kérdésünkre már pontosította, és elmondta, hogy nem közvetlenül a BKV-tól kölcsönözték a Mercedes Citarókat, hanem egy olyan köztes cégtől, amely korábban a fővárosi vállalatnak lízingelte a modelleket.

Tehát a szóban forgó buszok aktuálisan nem, csak régebben szolgáltak a BKV-nál. Jovány Gyula arra nem tudott válaszolni, hogy legutóbb melyik városban futottak a járművek, de aláhúzta, hogy mindegyik érvényes műszaki vizsgával rendelkezett, és nem voltak kivonva a forgalomból.

A BKV-s fantombuszok ügyénél hangsúlyosabb kérdéseket vet fel, hogy Hódmezővásárhelyen jelenleg két szolgáltató is számláz az önkormányzatnak ugyanazért a feladatért. A helyi tömegközlekedési szolgáltatásról szóló tenderen 2018 végén az azóta a Volánbusz Zrt.-be olvadt Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. nyert, a jogutód Volánbusz így ennek értelmében 2023 végéig üzemeltetheti a buszjáratokat a városban.

Azonban tavaly a városháza elfogadott egy koncepciót a vásárhelyi közösségi közlekedés átszervezéséről, és ehhez kapcsolódóan újabb közbeszerzési eljárást írtak ki.

Ezen már a Jovány Busz Kft. győzött, amely az idén március 1-jétől két évre kapta meg a jogot a személyszállítás ellátására.

A Volánbusz közleményben jelezte: a szolgáltatóváltásra vonatkozó hivatalos információk hiányában, a hatályos közszolgáltatási szerződésének megfelelően a jövőben is változatlan menetrend szerint indítja helyi autóbuszjáratait a városban. A vita könnyen jogi útra terelődhet, mivel Márki-Zay Péter közölte, Hódmezővásárhely nem fog fizetni a Volánbusznak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.