BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szlovákiai töltőállomások kerülnek a Molhoz

A magyar olajtársaság helyi leánya, a Slovnaft 16, jelenleg Lukoil márkanév alatt működő töltőállomást vásárolt Szlovákiában.

A Mol csoport szlovák leányvállalata, a Slovnaft megvásárolta a Normbenz Slovakia s.r.o. 100 százalékos tulajdonrészét, amely 16 Lukoil márkanév alatt működő töltőállomást foglal magában Szlovákiában – jelentette be közleményében a magyar olajtársaság. A Mol március elején megállapodott a Marché International AG-vel is kilenc, Magyarországon Marché márkanév alatt üzemeltetett étterem megvásárlásáról.

A megállapodások illeszkednek a vállalatcsoport „Shape Tomorrow” 2030+ frissített hosszú távú stratégiájába, amely külön hangsúlyt fektet a fogyasztói szolgáltatások fejlesztésére.

A gasztro és kényelmi szolgáltatások továbbfejlesztése, valamint a hálózat bővítése mind a frissített stratégiánk része, és azt a célt szolgálja, hogy regionális vezetővé váljunk az üzemanyag- és kiskereskedelem terén. Ennek elérése érdekében megújult elszántsággal folyamatosan keressük az új lehetőségeket. A 16 szlovákiai, Lukoil márkanév alatt üzemeltetett töltőállomás megvásárlása lehetőséget ad számunkra, hogy erősítsük jelenlétünket az országban, és újabb helyszínekre terjesszük ki Fresh Corner koncepciónkat

– mondta Ratatics Péter, a Mol csoport fogyasztói szolgáltatások ügyvezető igazgatója.

Fotó: Artur Widak / NurPhoto / AFP

A Normbenz Slovakia s.r.o. 100 százalékos tulajdonjogának megszerzése 16 szlovákiai, Lukoil márkanév alatt üzemelő töltőállomást foglal magába, országos lefedettséggel, ami jól kiegészíti az országban működő, jelenleg 254 töltőállomásból álló Slovnaft hálózatot.

Az újonnan megszerzett töltőállomások Slovnaft márkanév alatt működnek tovább.

A Slovnaft szándéka, hogy az átvételt követően az új helyszínekre is bevezesse a Fresh Corner koncepciót, prémium gasztro termékekkel és egyéb olyan szolgáltatásokkal, amelyek már szerepelnek a Slovnaft hálózat kínálatában. A tranzakció a szlovák versenyhivatal engedélyéhez kötött.

A Fresh Corner koncepció 2015-ben indult, és ennek köszönhetően az úton lévő vásárlók a tankolás mellett minőségi kávét, hotdogot, friss szendvicseket és péksüteményeket is fogyaszthatnak a töltőállomásokon.

A láncnak most 955 üzlete van, és a koncepció nagyban hozzájárult a Fogyasztói Szolgáltatások szegmens 2020-as rekord eredményéhez – 510 millió dollárral növelve a csoport EBITDA-ját.

Bővül a Mol romániai töltőhálózata is, keleti szomszédunknál hét duális – a hagyományos üzemanyagok mellett elektromos járművek töltésére is alkalmas – üzemanyagtöltő állomás megnyitására vonatkozó koncessziós szerződést kötött a romá­n közúti infrastruktúrát kezelő társasággal.

A húsz évre szóló szerződés értelmében a magyar társaság évente 4,8 millió euró koncessziós jogdíjat fizet a hét egység üzemeltetéséért.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.