A magyarországi édességpiac egyik legnagyobb esését szenvedte el a tavalyi húsvéti időszak alatt – 20-25 százalékkal csökkentek a szezonális édességtermékek eladásai – írja a haszon.hu.
A magyar piacon normális körülmények között évente körülbelül 4-5 milliárd forint értékben 900-1000 tonna húsvéti édesség fogy, elsősorban csokinyúl és csokitojás. Ez a mennyiség tavalyi ünnepi időszakban 820 tonnára apadt, 3 milliárd forint körüli értékben.
Az éves csokoládéfogyasztás körülbelül 5 százaléka tehető a húsvéti időszakra.
A járvány hatásait főleg a kisebb hazai gyártók érezték meg erőteljesebben, ezért a szektor különösen várja a járvány csillapodását, hogy ezáltal erőteljesen növelni tudják eladásaikat.
Bár az online értékesítés szinte mindenhol felpörgött, az édesség esetében ez teljes egészében nem tudja kiváltani a hagyományos csatornákat.
Tovább ront a piac helyzetén, hogy az idei húsvét az eddigi legveszélyesebb, legtöbb embert érintő harmadik hullámmal esik egybe.
Bízunk abban, hogy ha a kereslet húsvétkor visszafogottabb is lesz, a tavalyi mélypontról pozitív irányba indulunk el
– mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke.
Optimista becslése szerint idén 3-4 százalékkal nőhet a húsvéti édességpiac, ami 850 tonna édességet jelent, az árbevétel 3 milliárd forint felett alakulhat.
Változás állt be a vásárlói szokások területén. A vevők egyre inkább a minőségi édességeket keresik. A METRO Kereskedelemi Kft. tapasztalata alapján
a vásárlók nem elégszenek meg az alacsonyabb színvonallal, inkább választanak drágább, vagy akár kisebb kiszerelésű édességet.
Ennek is köszönhetően teljesen kiszorultak a piacról a bevonó masszából készült termékek. Ezt a trendet a járvány sem tudta megváltoztatni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.