Hétfőn megnyitotta első európai regionális alkatrészközpontját a Ford. A biatorbágyi létesítmény 15 kelet-közép-európai országot szolgál ki, vagyis Magyarországon kívül Ausztria, Albánia, Bosznia, Bulgária, Horvátország, Csehország, Ciprus, Görögország, Macedónia, Moldova, Románia, Szerbia, Szlovákia és Szlovénia hivatalos Ford-márkaszervizei is innen kapják az eredeti alkatrészeket.
Az új biatorbágyi centrum, amely a Ford első gyors kiszolgálású alkatrészközpontja (HVC) Európában, nagy segítséget jelent majd a kelet-közép-európai Ford-márkaszervizeknek abban, hogy hamarabb kapják meg a megrendelt alkatrészeket. Ugyanakkor az új létesítmény Biatorbágyon nemcsak az alkatrészrendelés hatékonyságát javítja, hanem meggyőződésem szerint a Ford vásárlóinak ügyfélélményére is kedvező hatással lesz. A Fordnál családtagként tekintünk a vásárlóinkra – és az, ahogyan az értékesítési és after sales folyamatokat kezeljük, igazán különlegesnek számít
– mondta Yiannis Tavanidis, a Ford regionális igazgatója.
A Ford Motor Company az Arcese Csoporttal együttműködve építette fel a 10 ezer négyzetméteres modern raktárközpontot, ahol több mint 18 ezer különféle Ford-alkatrészt tárolnak. Az alkatrészcentrum jelenleg 55 ember számára biztosít munkalehetőséget.
A Ford ezzel már három helyszínen (Budapesten, Szentendrén és Biatorbágyon) végez tevékenységet Magyarországon. A vállalat 624 magasan képzett fiatal magyar mérnököt és közgazdászt foglalkoztat számos különböző területen.
A Fordnak emellett egyre növekvő magyarországi beszállítói hálózata is van: jelenleg több mint 40 vállalat és 69 ezer munkavállaló gyárt és szállít részegységeket az üzemei számára.
Ez 2020-ban 2,27 milliárd dollárnyi összesített bevételt jelentett az érintett cégek mérlegében.
2010 óta a Ford piacvezető a magyarországi gépjármű-értékesítésben. A márkának jelentős, 9,1 százalékos a piaci részesedése a személyautók szegmensében, és több mint 32 százalékos a haszongépjárművek piacán.
Idén év elején jelentette be a Ford, hogy a korábban tervezett összeg közel kétszeresét, legalább 22 milliárd dollárt fektet be globálisan az elektromos hajtásba, emellett az elektromos járművek gyártásához egymilliárd dollár beruházással létrehozza a Ford kölni villamosítási központját, a vállalat első ilyen létesítményét Európában. Itt állítják elő 2023-tól a vállalat első európai gyártású, európai vásárlók számára tervezett, nagy sorozatban készülő, tisztán elektromos hajtású személyautóját, és a cég máris tervbe vette egy második elektromos jármű ottani gyártását is.
2026 közepére a Ford európai személyautó-palettájának 100 százalékában megjelenik majd a nulla károsanyag-kibocsátásra képes, tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtás, 2030-ra pedig a teljes kínálata tisztán elektromos hajtású lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.