BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Optimista az Avon az első negyedév után

Nehéz év után erősen kezdett az idén az Avon, amely az esztendő egészére a tavalyi csökkenéssel azonos mértékű növekedést prognosztizál.

A járvány miatt megváltozott fogyasztói szokások az Avon kozmetikai vállalatra is hatással voltak,

a hazai leánycég tavalyi árbevétele 8 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi 20,3 milliárd forinttól, és több ezer tanácsadóját is elveszítette.

Igaz, az utóbbi téren már ledolgozta a veszteséget, a tanácsadók létszáma nagyjából megegyezik a 2019. év végi szinttel.

A járvány első hulláma okozta a legnagyobb sokkot a vállalat és a szektor számára, a személyes kapcsolatokra épülő direkt értékesítést megakasztották a lezárások, a vásárlók a bizonytalanság miatt elkezdték átgondolni és leszorítani a kiadásaikat, a termékcsoportok iránti kereslet is átalakult

– mondta a Világgazdaságnak Olasz Henrietta, az Avon Cosmetics Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

A legnagyobb visszaesést a smink- és illatkategóriában tapasztalták, a bőrápoló és tisztálkodószerek iránti kereslet azonban nőtt.

Mindennek hátterében a járvány miatt megváltozott életvitel áll:

nem voltak társas összejövetelek, ezért kevesebb sminktermék fogyott, ugyanakkor szépségszalonok helyett sokan inkább az otthoni arc- és bőrápolást választották, ezekben a termékkategóriákban bővülést mértek, és a gyakori kézfertőtlenítés miatt a kézkrémek iránt is kiugróan nagy volt a kereslet.

Az Avonnál a fogyasztói igények változása miatt új termékek – kézfertőtlenítő gél, antibakteriális folyékony szappan, mosható maszk – is megjelentek.

A szépségipar számára erős karácsonyi időszak forgalma is gyengébb volt a korábbi években tapasztaltnál, a legerősebb hónapnak tavaly a november bizonyult. A piac egyébként 2020-ban 6 százalékot esett vissza, és várhatóan leghamarabb 2022-ben áll helyre.

Az idei célunk, hogy ledolgozzuk a tavalyi csökkenést, a piaccal együtt szeretnénk nőni, körülbelül 8 százalékos bővüléssel számolunk ebben az évben. Pontos számok még nem állnak rendelkezésre, de erős volt a vállalat idei első negyedéve

– hangsúlyozta az ügyvezető.

Olasz Henrietta, az Avon Cosmetics Hungary Kft. ügyvezető igazgatója

Az online csatorna az Avon esetében is egyre hangsúlyosabb.

Magyarországon erős a hagyományos értékesítés, az offline katalógus előnyt élvez az online-nal szemben, ezzel együtt nőtt az utóbbi szerepe. Tavaly nyáron az Avon globális rendszereit kibertámadás érte, hetekre teljesen megszűnt a rendelésleadási lehetőség, emiatt csökkentek az éves eredmények, beleértve az e-kereskedelmi területeket is

– mondta Olasz Henrietta. A kevesebb online vásárló mellett azonban a kosárértékben két számjegyű volt a növekedés.

Az Avon magyarországi disztribúciós központja tavaly júliusban költözött a budatétényi Harbor ipari parkba, innen szállítják a Szerbia, Montenegró, Bosznia-Hercegovina, Horvátország, Szlovénia és Szlovákia tanácsadóinak összeállított rendeléseket is. A csomagolt termékek 90 százaléka a lengyelországi gyárból származik. A vállalat életében a legnagyobb tavalyi változás az volt, hogy január elején lezárult a Natura & Co és az Avon akvizíciója, amellyel megalakult a világ negyedik legnagyobb, kizárólag szépségiparral foglalkozó vállalatcsoportja. Az Avon számára digitális fejlődési lehetőséget és pénzügyi stabilizációt is biztosít, hogy a cégcsoport részévé vált.

New Yorkban kezdődött

Az Avon a világ egyik legismertebb kozmetikai vállalata, több mint 130 éve alapították New Yorkban, és ma már mintegy hatmillió tanácsadón keresztül értékesít. A Natura & Co vállalatcsoportot további három cég alkotja, az 1969-ben útjára indított brazil Natura, az 1976-ban Brightonban létrehozott The Body Shop és az 1987-es alapítású ausztrál Aesop. A Natura & Co részvényeivel korábban São Paulóban a B3 tőzsdepiacon volt jelen, tavaly januárban azonban ADR-részvényekkel megkezdte kereskedését a New York-i tőzsdén is. A Natura & Co vezető szerepet tölt be a közvetlen értékesítésben, száz országban van jelen több mint háromezer üzlettel, a munkavállalók száma pedig globálisan meghaladja a 40 ezret.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.