A Heineken az afrikai, közel-keleti és kelet-európai fogyasztás átlag 10 százalékos növekedésének hála a nyugat- és közép-európai értékesítések zuhanása ellenére is a vártnál jobb eredménnyel zárta az első negyedévet – derül ki a világ második legnagyobb sörgyártójának gyorsjelentéséből. Az év második felétől már az öreg kontinens nyugati felén is fokozatos regenerálódásra számít a holland konszern.
Március végéig a társaság világszerte 50,3 millió hektoliter sört adott el, ami gyakorlatilag megegyezik a bázisidőszak adataival, csakhogy előzetesen 5 százalékos visszaeséssel kalkuláltak.
A nyugat- és közép-európai régióban a korlátozások miatt zárva tartó sörözők, éttermek és kávézók kiesett forgalma miatt – amit a bolti vásárlások nem tudtak pótolni – csökkentek az értékesítések 9,7 százalékkal, míg Észak-Amerika stagnált, Ázsia fogyasztása pedig 5,4 százalékkal nőtt. Külön terhet jelentett ráadásul, hogy a gyártás során egyszer használható dobozokba kellett tölteni a sört, a hordós kicsomagolás, illetve a visszaváltható palackok használata helyett.
A Heineken nettó nyeresége év/év bázison közel 80 százalékkal, 168 millió euróra emelkedett; a 2019-es első negyedévhez képest azonban 40 százalékos a visszaesés. Javították a profitot a cégnél végbement jelentős költségcsökkentések.
A vállalat hároméves programot indít a pandémia előtti profitszint helyreállítására, aminek részét képezi egy 8000 fős leépítés is.
A cég részvényei Amszterdamban kora délutánig 3,5 százalékkal, 95 euró fölé erősödtek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.