BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szinten maradt a Heineken

A holland Heineken mérlegében a nyugat-európai fogyasztás visszaesését ellensúlyozta Afrika, Ázsia és Kelet-Európa.

A Heineken az afrikai, közel-keleti és kelet-európai fogyasztás átlag 10 százalékos növekedésének hála a nyugat- és közép-európai értékesítések zuhanása ellenére is a vártnál jobb eredménnyel zárta az első negyedévet – derül ki a világ második legnagyobb sörgyártójának gyorsjelentéséből. Az év második felétől már az öreg kontinens nyugati felén is fokozatos regenerálódásra számít a holland konszern.

Március végéig a társaság világszerte 50,3 millió hektoliter sört adott el, ami gyakorlatilag megegyezik a bázisidőszak adataival, csakhogy előzetesen 5 százalékos visszaeséssel kalkuláltak.

Fotó: Alex Tai/SOPA Images/LightRocket via Getty Images

A nyugat- és közép-európai régióban a korlátozások miatt zárva tartó sörözők, éttermek és kávézók kiesett forgalma miatt – amit a bolti vásárlások nem tudtak pótolni – csökkentek az értékesítések 9,7 százalékkal, míg Észak-Amerika stagnált, Ázsia fogyasztása pedig 5,4 százalékkal nőtt. Külön terhet jelentett ráadásul, hogy a gyártás során egyszer használható dobozokba kellett tölteni a sört, a hordós kicsomagolás, illetve a visszaváltható palackok használata helyett.

A Heineken nettó nyeresége év/év bázison közel 80 százalékkal, 168 millió euróra emelkedett; a 2019-es első negyedévhez képest azonban 40 százalékos a visszaesés. Javították a profitot a cégnél végbement jelentős költségcsökkentések.

A vállalat hároméves programot indít a pandémia előtti profitszint helyreállítására, aminek részét képezi egy 8000 fős leépítés is.

A cég részvényei Amszterdamban kora délutánig 3,5 százalékkal, 95 euró fölé erősödtek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.