A Google egy titkosított projekt mögé rejtőzve külső hirdetőktől összegyűjtött ajánlattételi adatokat használt fel a saját hirdetési rendszerének felturbózása érdekében, valamint arra, hogy
saját ügyfeleinek esélyét növelje arra, hogy versenyképes hirdetési felületre nyerjenek ajánlatot.
Texas állam tavaly decemberben perelte be az óriásvállalatot, amely szerinte tisztességtelen piaci módszereket és monopolista gyakorlatokat alkalmaz – írta meg az Origo a Business Insider összefoglalója nyomán
A cikk szerint acsalásra a Google hibájából derült fény, ugyanis annak tényére egy, az óriásvállalat által az ellene indított monopóliumellenes per kapcsán benyújtott és tévesen szerkesztett dokumentum hívta fel a figyelmet.
Eme súlyos hanyagság felülvizsgálata kiderítette, hogy a külső hirdetők nem tudtak a Bernanke rendszer létezéséről, amely így éveken át titokban dollármilliókat termelt az óriásvállalat számára.
A Texas állam által benyújtott kereset szerint az árak befolyásolására a Google folyamatosan a Bernanke rendszert használta fel.
Az óriásvállalat képviselője azonban azt állítja, hogy a Bernanke projektből származó információk összehasonlíthatóak más vásárlási eszközök által kezelt adatokkal, és azok nem adnak okot a visszaélés gyanújára.
A Google április 6-án nyilvánosságra került érvelése szerint a texasi felperesek alapvetően félreértik a digitális reklámpiacot,
az ügy jelenlegi fázisában szinte egyáltalán nem tesz említést arról, hogy a per hogyan segítene a vásárlóknak
– hangoztatják az óriásvállalat ügyvédei.
Egyelőre tisztázásra vár az a kérdés is, hogy a Google miért a Bernanke nevet adta a peres eljárás alatt lévő projektjének. Annyi azonban tény, hogy Ben Bernanke az Egyesült Államok jegybankjának elnöke volt 2006 és 2014 között, így ezekben az években ő irányította az amerikai monetáris politikát.
Ők azok, akik a pandémia ellenére is rekordokat döntenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.