A BM Heros Logisztikai Ellátó Központ Kft. (BM Heros LEK) nyerte meg az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) 2021-es feltételes mentőgépjármű-beszerzését. Az EKR felületén a napokban jelent meg az összegzés az ajánlatok elbírálásáról, az eljárás jelenleg szerződéskötési szakaszban tart. A BM Heros LEK egyedüliként nyújtott be pályázatot, és
mintegy nettó 4,25 milliárd forint összárát ajánlott az OMSZ megrendelésének teljesítésére.
A mentőszolgálat eredetileg ennél valamivel magasabb, több mint 4,4 milliárd forintos keretösszeget határozott meg a projektre. Erre a költségvetési fedezetre támogatási kérelmet nyújtott be. Ezzel összefüggésben a dokumentumokban az szerepel, hogy a nyertes ajánlata a fedezetre tekintettel is megfelelő. Az OMSZ-nek nem ez az első milliárdos értékű mentőbeszerzése, és a BM Heros LEK győzelme sem előzmény nélküli. A mentőszolgálat tavaly az Országos Rendőr-főkapitánysággal közösen bonyolított le egy
csaknem nettó 3,2 milliárdos tendert, amelyet végül, többkörös próbálkozást követően, a cég nyert el 2020 őszén.
A BM Heros LEK a Belügyminisztérium által 2001-ben alapított BM Heros Zrt. 2015-ben létrehozott leányvállalata. Ebbe a vállalatba szervezték ki egyebek mellett a minisztériumhoz tartozó intézmények által üzemeltetett gépjárművek és technikai eszközök karbantartását.
Mivel a BM Heros Zrt. elsősorban a magyarországi tűzoltógépjárművek kis szériás sorozatgyártásáról ismert, nem meglepő, hogy a BM Heros LEK alvállalkozóra is támaszkodna a mentőbeszerzés lebonyolításához. Ez a társaság a Profile Vehicles Oy, illetve annak magyarországi fióktelepe. A Profile Vehicles Oy egy nemzetközileg is elismert finn cég, amely speciális mentő- és rendvédelmi járműveket is gyárt.
Az egyelőre nem ismert, hogy a BM Heros LEK a közel 4,25 milliárd forintos összegért pontosan hány járművet szállíthat le, lapunk becslése szerint jóval száz fölötti darab mentőkocsiról lehet szó.
A kiírásban az MSZ EN 1789 szabvány (ez az európai sztenderd határozza meg a betegek szállításához és gondozásához használt közúti mentők tervezésének, tesztelésének, teljesítményének és felszerelésének követelményeit) szerinti gépjárművek beszerzésére 24 hónap időtartamot határoztak meg. Az OMSZ B és C típusú, vagyis sürgősségi, valamint mobil intenzív ellátásra képes autókat vásárolna. Ha ez megvalósul, mérföldkőhöz érkezik az OMSZ járműprogramja: a 2010 óta beszerzett mentőautók száma ezer fölé emelkedhet. Figyelembe véve, hogy az OMSZ által üzemeltetett flotta mindösszesen 1241 mentőautóból áll, mindez egyúttal azt is jelentené, hogy tíz év alatt csaknem a teljes járműpark lecserélődne.
Az elhasználódott mentők újakkal való kiváltásának az is az egyik eredménye, hogy mára a futó kocsik átlagéletkora öt év alatti – ez az adat Európában is kiemelkedőnek számít –, hétévesnél idősebb mentőautóval pedig csak a tartalék állományban lehet találkozni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.