BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Amióta nem Trump az elnök, a CNN nézettsége meredeken zuhant

Sokan úgy gondolják, hogy amióta Bident beiktatták, a riporterek az új elnököt nem kérdezik olyan agresszívan, mint tették azt Trumppal.

A tavalyi választások legnagyobb vesztese valószínűleg nem politikus volt, hanem a CNN hírtelevízió – állapította meg a Rasmussen Reports közvélemény-kutató intézet csütörtökön közzétett felmérése, amelyből kiderül, hogy amióta nem Donald Trump az amerikai elnök, a CNN nézettsége meredeken zuhant.

A telefonon és interneten, május elején készült országos felmérés szerint a szavazásra hajlandó amerikaiaknak, akik rendszeresn figyelik a híreket, most már csak alig 25 százaléka nézi a balliberálisként számon tartott CNN kábeltelevíziós hírműsorait.

A megkérdezettek 45 százaléka inkább a többnyire jobboldali álláspontokat és véleményeket tükröző Fox televízió híreire kíváncsi, 21 százalékuk pedig a radikálisan baloldaliként elkönyvelt MSNBC televíziót pártolja.

Fotó: AFPAli Balikci / Anadolu Agency

Ezek az adatok éles fordulatot jeleznek a négy esztendővel ezelőttiekhez képest, amikor Trump elnöksége aranybánya volt a CNN-nek

– írta a Rasmussen Reports.

A New Jerseyben lévő intézet visszaidézte a 2017 tavaszán készített felméréseit is: 2017 júniusában például a kábeltévék rendszeresen hírfogyasztói körében a CNN nézettsége átlagosan 47 százalékos volt, míg a Fox tévé mellett a megkérdezettek 33 százaléka döntött. Az MSNBC nézettsége akkor 16 százalékos volt.

Sok szavazó úgy fogalmazott a közvéleménykutatóknak, hogy amióta Joe Bident beiktatták a hivatalába, a riporterek az új elnököt nem kérdezik olyan agresszívan, mint tették azt Donald Trumppal. Jelenleg erőteljes a bizalmatlanság a politika tartalmú hírek iránt.

A megkérdezettek több mint fele (53 százaléka) úgy gondolja, hogy – a Rasmussen megfogalmazásában – az újságírók az új elnök „zsebében vannak”.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.