Az otthoni kávéfogyasztás jelentős növekedése és a kiskereskedelmi forgalomban elért bővülés ellenére is csökkent a tavalyi járványévben az olasz Illycaffè kávékereskedelmi vállalat értékesítési árbevétele a vendéglátóegységek forgalmának a visszaesése miatt.
Az Illycaffè SpA részvényesi közgyűlése által elfogadott, a cég honlapján hétfőn publikált 2020-as eredménybeszámoló szerint az éves értékesítési árbevétel 14 százalékkal csökkent az előző évihez képest, 446,5 millió euróra.
A cég nettó nyeresége ötmillió euró lett tavaly.
Az Illycaffè 2019-ben 520 millió euró bevételt ért el, 6,6 százalékkal többet az előző évinél. Nyeresége 19 millió euró volt, 5,2 százalékos éves növekedéssel.
A kávéforgalmazó cég számottevő növekedést ért el a kiskereskedelmi értékesítésben,
ami azonban nem tudta teljes egészében ellentételezni a vendéglátóhelyeknek a járványvédelmi korlátozások miatt jelentősen visszaesett forgalmát.
Az Illy otthoni fogyasztással kapcsolatos értékesítései 21 százalékkal nőttek tavaly, ezen belül az olaszországi szupermarketekben 30 százalékkal emelkedett a forgalma, miközben a kiskereskedelmi kávéforgalom összességben 10 százalékkal bővült Olaszországban. A cég online értékesítései 39 százalékkal ugrottak meg tavaly, az online ügyfelek száma pedig 50 százalékkal.
40-ről.
Tavaly novemberben 20 százalékos részesedéssel szált be az Illycaffè tulajdonosai közé a Rhône Capital befektetési alap az 1933-ban a magyar Illy Ferenc által alapított olasz vállalat amerikai terjeszkedésének a finanszírozására. A cég jelenleg 140 országban képviselteti magát saját érdekeltségek és franchise-üzletek révén.
Hiába emeltek a profitprognózison, zárás után beesett az árfolyam, mert az amerikai értékesítés elmaradt a várttól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.