A koronavírus-járvány miatti lezárások utáni óvatos nyitás következtében egyre több helyen látogathatók már azok a kávézók, amelyeket valamelyik ismert luxusmárka neve fémjelez.
Mivel az online értékesítés egyre nagyobb teret hódít, a brandek bajban vannak, ki kell találniuk, hogyan tudnák a hagyományos, offline üzleteikbe visszacsábítani a vásárlóikat. Ennek egyik módja lehet, hogy
olyan terméket kínálnak, amelyet csak személyesen lehet fogyasztani: ilyen például a kávé.
Az amúgy is reneszánszát élő ital több luxuscéget ihletett meg, a világ számos táján nyitottak vagy nyitnak különleges kávézókat.
Az egyik legismertebb ezek közül talán a Tiffany ékszercég Blue Box Caféja New Yorkban.
Az Ötödik sugárúti kávézót 2017-ben nyitotta meg a cég, a Tiffany jellegzetes türkizkék színe uralja a dekorációt. Bár most felújítás miatt épp zárva van, 2022-ben már újra várja a vendégeket. A cégnek egyébként Kaliforniában is van kávézója, az első európai egységet pedig tavaly nyitották meg Londonban.
Milánóban több lehetőségünk is adódik, ha valamelyik luxusmárka kávézójában innánk egy feketét:
a Bar Luce a Prada létesítménye, a város szívében található kávézó és étterem egyedi enteriőrjéről is ismert, amelyet nem más, mint Wes Anderson filmrendező – aki a 2014-es A Grand Budapest Hotel című filmet is jegyzi – kreált. Szintén a divat fővárosában ülhetünk be egy kapucsínóra az Armani kávézójába. Az Emporio Armani Ristorante & Caffét a luxuscég milánói központjának földszintjén rendezték be, pontosabban az alsó két szinten: alul kávézó, felül étterem.
Ha még Olaszországban maradunk, Firenze nemcsak különleges látni-, hanem innivalókat is kínál. A Gucci Osteria da Massimo Bottura – amely egyben étterem is – a Gucci Garden Museum része a Piazza della Signorián. A három Michelin-csillaggal büszkélkedő séf, Massimo Bottura ízvilága várja a vendégeket. Aki Amerikában él, az Kaliforniában, a Beverly Hillsen találja a cég másik egységét.
A Chanel a világ túlsó felén, Tokióban nyitott kávézó-éttermet a neves francia séffel, Alain Ducasse-szel.
A két Michelin-csillagos helyet a Chanel saját tervezője, Peter Marino álmodta meg, az autentikus francia konyha ízeit japán alapanyagok bolondítják meg. Szintén a Távol-Keleten található egy angol divatmárka luxuskávézója: a híres angol divattervező, Vivienne Westwood Hongkongban nyitotta meg a Vivienne Westwood Cafét.
És ha még ennél is távolabbra utaznánk, mondjuk Ausztráliába, akkor a Vanitas kávéházat ne hagyjuk ki. Az étterem-kávézó az ausztrál Aranyparton lévő Palazzo Versace hotelben található. Az ötcsillagos hotel egyébként az egyik első, divatmárka által nyitott szálloda volt a világon, később Dubajban is nyitott egy újabb szállodát az olasz luxuscég.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.