A múlt héten kiadott iOS 14.5-tel élesedett az Apple mobileszközein az App Tracking Transparency funkció, így mostantól a fejlesztőknek specifikusan engedélyt kell kérniük arra, hogy követhessék a felhasználók alkalmazások közti tevékenységeit – írta meg a Verge. Az Origo szemléje szerint a megoldás egyik legnagyobb kritikusa a Facebook, hiszen a közösségi hálózat nagymértékben támaszkodik a felhasználók szemei elől többnyire rejtve maradó követési módra a relevánsabbnak ítélt tartalmak és reklámok megjelenítése céljából.
Az Apple új rendszerében a cégek lehetőséget kaptak arra, hogy az appok közti követés igénylésekor elmagyarázzák a mobilozóknak,
hogy miért szeretnék megkapni az erre vonatkozó engedélyt.
Természetesen a Facebook is kénytelen volt most bevezetni a képernyőt, három indokot hozott fel az engedély megadása mellett:
A három érv közül a középső váltott ki sokakból ellenérzést, hiszen a vállalat nem túlságosan burkoltan azzal fenyegetőzik, hogy
akár fizetőssé is válhat a Facebook és az Instagram,
amennyiben a felhasználók nem segítik ki Mark Zuckerbeg cégét a magánszférájuk feladásával.
Ez hiteltelen viselkedésnek hat egy olyan cégtől, amely a 2020-as évben nagyjából 25 729 milliárd forint bevételt 8723 milliárd forint adózott eredményt tudott felmutatni, még ha az előzetes felmérések szerint az iOS-es felhasználók kétharmada valóban el is utasítja az engedély megadását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.