BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Harcolnak a kisvállalkozások és a multik a munkaerőért

Az amerikai vállalatoknak most a dolgozóikba kell befektetniük.

A pandémia hatására azt gondolnánk, hogy az emberek a megélhetésért képesek lejjebb adni az igényeiket a munkavállalás feltételeivel kapcsolatban. Ez sok esetben így is van, ám ennek a jelenségnek az ellenkezőjére világít rá a The Wall Street Journal.

Az amerikai vállalatoknak most nem az infrastruktúrába, hanem a dolgozóikba kell befektetniük.

Míg a nagyobb cégek béremeléssel, bónuszokkal és távmunka lehetőséggel kecsegtetnek, a kisvállalkozások kevesebb kedvező feltétellel tudnak előrukkolni.

A Vistage International felmérése 611 kisvállalkozás helyzetét vizsgálta meg, amelyek kétharmada jelezte, hogy nem talál szakképzett munkaerőt. 75 százalékuk pedig úgy gondolja, ez a szám csak növekedni fog a következő években.

Fotó: Shutterstock

Aránytalan az is, hogy a kisebb létszámú vállalkozásoknak olykor még nagyobb bért kell fizetniük, mint egy nagy cégnek. Ugyanis jobban ki vannak szolgáltatva:

a munkaerőhiány megakadályozza a termelést és a profitot.

A munkavállalást bonyolító tényezők a koronavírustól való félelem, illetve a megemelt munkanélküli támogatások is gátolják a visszatérési kedvet.

A cégvezetők 59 százaléka finomítaná a toborzási stratégiáját, ugyanis számukra is rengeteg energia az interjúztatás, és sokan még csak vissza sem jeleznek a válasszal.

A 20 főnél kevesebb dolgozóval működő cégek foglalkoztatottsága a múlt hónapban 13,5 százalékkal, a 20–49 alkalmazottal rendelkező vállalkozásoké 15,9 százalékkal emelkedett, az 1000 vagy annál több személyt alkalmazó vállalatok állományának növekedése pedig 7,3 százalék volt az elmúlt év adataihoz képest.

Az Amazon 75 000 új alkalmazott felvételét tervezi, és már a szerződés aláírásakor 1000 dolláros bónuszt kínál.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.