Különösebb feltűnés nélkül elorozta a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójának címét a Teslától a kínai Wuling, amelynek Hongguang Mini modellje állandó szereplője lett a kínai értékesítési toplistáknak. A kisautó hivatalosan egy kínai–amerikai vegyesvállalat szüleménye, a céget a General Motors mellett a két állami járműgyártó, a SAIC és a Wuling alkotja. Az utóbbi jogelődje 1982 óta van jelen a piacon, évtizedeken át a Mitsubishi egyik mini áruszállítóját gyártotta kirobbanó sikerrel. A minifurgon a kiskereskedők, futárok kedvence lett, 2017-ben a legnagyobb számban eladott autó volt Kínában.
A Hongguang Mini villanyautót mindössze egy éven át fejlesztették, sorozatgyártása tavaly nyáron indult, és már meg is előzte a piacvezető Tesla Model 3-ast. Az előbbiből áprilisban 28,6 ezret, az utóbbiból 12 ezret adtak el.
A Hongguang már 270 ezres értékesített darabszám felett jár, s akkora a sikere, hogy az éves gyártókapacitást már jövőre 1,2 milliósra srófolják fel. Egyedül annyi villanyautót dobnak piacra, mint az összes többi helyi gyártó együttvéve.
Amíg a furgon a férfiak kedvence volt, a Mini kifejezetten a nők kedvence lett, köszönhetően elsősorban annak, hogy a négyszemélyes, 170 kilométeres hatótávú kisautó testre szabható, önálló egyéniséggé alakítható, ami a fiatalok körében megalapozza a népszerűségét.
Vásárlóinak több mint kétharmada nő, akik a legkülönfélébb igényekkel lépnek fel, ezeket a cég alig győzi teljesíteni. A divatcikké vált kisautó marketingje nagyon ki lett találva Zsang Ji-csin, a Wuling értékesítési vezetője szerint. Az online értékesítés mellett a tulajdonosokat a közösségi oldalakon személyre szabottan tájékoztatják a márkát érintő fejleményekről, akciókról, s a nemrég kihozott Macaron változat kialakításakor is figyelembe vették a kívánságaikat. A Minit húsz alapszínben kínálják, ezeket akár kombinálva, modul rendszerben lehet felépíteni az autót, a belső térnél is ezerféle variációs lehetőséget kínálnak. Mindezt potom áron, hisz az alapváltozat 4500 dollár volt, onnan egészen 6000 dollárig gyárilag fel lehet öltöztetni a járművet. Akinek ez még nem elég, azt tárt karokkal várják a szakosodott műhelyek, amelyek nem ismernek lehetetlent az extra kívánságok teljesítésében.
Kínában az elektromos átállás felgyorsult az utóbbi években, a 2060-ra célként megfogalmazott karbonsemlegességhez ez elengedhetetlen.
Az elektromos járművek jelenleg a teljes kínai járműpark 6 százalékát adják, a Wulingnak otthont adó Liucsuang városában viszont tavaly már 30 százaléknál járt a villanyautók aránya az éves eladásokban – épp a Mininek köszönhetően. Igaz, a kínaiak szíve a Tesla neve hallatán dobban a leghangosabban, de az amerikaiak Sanghajban gyártott luxusautói az átlagemberek számára megfizethetetlenek. A 39,3 ezer dollárba kerülő legolcsóbb Model 3-as hat-hét Mini árát teszi ki, de a Wuling nem is ebben a kategóriában indul. Ott amúgy is meglehetősen tömör a mezőny, a helyi nagyágyúk közül a Nio, az Xpeng, a WM Motor és a Li Auto is ott versenyez.
A Wuling Motors nemcsak az utakon, de a hongkongi parketten is jól teljesít: egy év alatt 381 százalékkal növelte árfolyamát. Tavalyi árbevétele 2,4 milliárd dollár, üzemi eredménye pedig 23 millió dollár volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.