BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább csúszik a német Gigafactory átadása

Brandenburg tartomány környezetvédelmi hatósági engedélyéről ugyanis hiányzik még a pecsét és elképzelhető, hogy azt csak 2022-ben ütik a dokumentumra.

Eredetileg jövő csütörtöktől termelnie kellene a Tesla Berlin közeli új óriásgyárának, de az avató ünnepséget el kell majd halasztani, mivel a beruházás használatba vételi engedélyét egyelőre blokkolják a környezetvédők és hatósági eljárások is elvesztek a bürokrácia labirintusában, így kérdéses, mikor gördülhet le az első Európában összeszerelt Tesla a gyártósorról.

Fotó: Patrick Pleul / DPA / AFP

Brandenburg tartomány környezetvédelmi hatósági engedélyéről ugyanis hiányzik még a pecsét és elképzelhető, hogy azt csak 2022-ben ütik a dokumentumra.

A 12 ezer munkahelyet teremtő, 5,8 milliárd eurós Gigafactory építését 2019 végén jelentette be egy berlini díjátadón Elon Musk, a Tesla alapító-vezérigazgatója.

A Grünheide melletti építési terület részben a berlini vízbázis védelmi zónájában fekszik és egy természetvédelmi rezervátummal határos. A helyiek és a zöldek kezdettől fogva ellenzik a beruházást, tavaly egy időre fel is kellett függeszteni az erdőirtást, mert a tereprendezéssel járó zaj megzavarhatta egy ritka, helyi kígyófaj téli nyugalmát.

A kígyókat áttelepítették, az építkezés folytatódhatott a 300 hektáros területen, amelyet a Tesla 43,4 millió euróért vásárolt meg az évi félmillió villanyautós gyártókapacitás kiépítéshez.

Az engedélyezés során a gyakorlatias eljáráshoz szokott amerikaiakat meglepte a német bürokrácia – írja a Reuters.

A gyármonstrumot előzetes építési engedély birtokában húzták fel, igaz a végleges engedély kiadása a feltételek teljesítése esetén borítékolható, csak kérdés, mikor? Múlt héten helyiek és egy civil környezetvédő csoport bíróságon támadták meg az előzetes telephely-engedélyt, csatlakozva a hatóságoknál lévő közel félezer elbírálandó panaszhoz. Nem véletlen, hogy múlt havi terepszemléjén Elon Musk is a bürokráciát okolta a csúszásokért. Amiről persze maga is tehet,

hiszen menet közben egy évi 50 gigawattóra kapacitású akkumulátorcella-gyártó üzemet is beterveztek ide, s emiatt az engedélyezési procedúrát újra kellett indítani.

Ezért immár harmadszor lehet véleményezni a kész gyár előzetes terveit a grünheidei városházán. A 11 ezer oldalas dokumentumot július közepéig teszik közszemlére, augusztus 16-ig várják a reakciókat, és szeptember 13-ra hirdethetnek közmeghallgatást. Eszerint legjobb esetben is csak ősszel indulhat az autógyártás Grünheidében.

Kínában gördülékenyebb a beruházások engedélyeztetése.

Fotó: Patrick Pleul / DPA / AFP

A Tesla sanghaji Gigafactoryját kevesebb mint egy év alatt húzták fel.

Most újabb beruházással népszerűsíti magát a társaság, az egykori Selyemút mellett építenek ki töltőállomások-hálózatot, hogy a teslások a 5 ezer kilométeres utat könnyedén megtehessék.

A Supercharger oszlopait 27 villámtöltő-állomásra telepítik, olyan elosztásban, hogy 100-300 kilométeren belül garantáltan legyen töltési lehetőség, amellyel negyedóra alatt 250 kilométer megtételéhez elegendő energiával lehet feltankolni a villanyautót. Az óceán partján fekvő Zhousantól a kazah határ túloldalán lévő Horgos városáig húzódó, látványosságokkal teletűzdelt túra bakancslistás vállalkozás rengeteg kínai számára.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.