Eredetileg jövő csütörtöktől termelnie kellene a Tesla Berlin közeli új óriásgyárának, de az avató ünnepséget el kell majd halasztani, mivel a beruházás használatba vételi engedélyét egyelőre blokkolják a környezetvédők és hatósági eljárások is elvesztek a bürokrácia labirintusában, így kérdéses, mikor gördülhet le az első Európában összeszerelt Tesla a gyártósorról.
Brandenburg tartomány környezetvédelmi hatósági engedélyéről ugyanis hiányzik még a pecsét és elképzelhető, hogy azt csak 2022-ben ütik a dokumentumra.
A 12 ezer munkahelyet teremtő, 5,8 milliárd eurós Gigafactory építését 2019 végén jelentette be egy berlini díjátadón Elon Musk, a Tesla alapító-vezérigazgatója.
A Grünheide melletti építési terület részben a berlini vízbázis védelmi zónájában fekszik és egy természetvédelmi rezervátummal határos. A helyiek és a zöldek kezdettől fogva ellenzik a beruházást, tavaly egy időre fel is kellett függeszteni az erdőirtást, mert a tereprendezéssel járó zaj megzavarhatta egy ritka, helyi kígyófaj téli nyugalmát.
A kígyókat áttelepítették, az építkezés folytatódhatott a 300 hektáros területen, amelyet a Tesla 43,4 millió euróért vásárolt meg az évi félmillió villanyautós gyártókapacitás kiépítéshez.
Az engedélyezés során a gyakorlatias eljáráshoz szokott amerikaiakat meglepte a német bürokrácia – írja a Reuters.
A gyármonstrumot előzetes építési engedély birtokában húzták fel, igaz a végleges engedély kiadása a feltételek teljesítése esetén borítékolható, csak kérdés, mikor? Múlt héten helyiek és egy civil környezetvédő csoport bíróságon támadták meg az előzetes telephely-engedélyt, csatlakozva a hatóságoknál lévő közel félezer elbírálandó panaszhoz. Nem véletlen, hogy múlt havi terepszemléjén Elon Musk is a bürokráciát okolta a csúszásokért. Amiről persze maga is tehet,
hiszen menet közben egy évi 50 gigawattóra kapacitású akkumulátorcella-gyártó üzemet is beterveztek ide, s emiatt az engedélyezési procedúrát újra kellett indítani.
Ezért immár harmadszor lehet véleményezni a kész gyár előzetes terveit a grünheidei városházán. A 11 ezer oldalas dokumentumot július közepéig teszik közszemlére, augusztus 16-ig várják a reakciókat, és szeptember 13-ra hirdethetnek közmeghallgatást. Eszerint legjobb esetben is csak ősszel indulhat az autógyártás Grünheidében.
Kínában gördülékenyebb a beruházások engedélyeztetése.
A Tesla sanghaji Gigafactoryját kevesebb mint egy év alatt húzták fel.
Most újabb beruházással népszerűsíti magát a társaság, az egykori Selyemút mellett építenek ki töltőállomások-hálózatot, hogy a teslások a 5 ezer kilométeres utat könnyedén megtehessék.
A Supercharger oszlopait 27 villámtöltő-állomásra telepítik, olyan elosztásban, hogy 100-300 kilométeren belül garantáltan legyen töltési lehetőség, amellyel negyedóra alatt 250 kilométer megtételéhez elegendő energiával lehet feltankolni a villanyautót. Az óceán partján fekvő Zhousantól a kazah határ túloldalán lévő Horgos városáig húzódó, látványosságokkal teletűzdelt túra bakancslistás vállalkozás rengeteg kínai számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.