BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Emelt szinten kínálja a Hyundai a vezetés élményét

Merevebb karosszériával, 280 lóerővel érkezik a Kona N sportos szabadidő-autó.

Miközben sorra jelenti be új energiás modelljeit a Hyundai, nem feledkezik meg a rajongókról sem, sokkal nagyobb szerepet szán az őket célzó N almárkájának. Másfél év alatt megsokszorozzák a javított vezetési élményt nyújtó autók számát, akkumulátoros-elektromos és tüzelőanyag-cellás autók is lesznek majd N és N Line jelzéssel. Minderről az N-napon számolt be a dél-koreai márka, ahol rögtön bemutatták az almárka első szabadidő-autóját, a Kona N típust.

Műszakilag az i30-assal rokon a Kona, ennek megfelelően alakul a forró változat technikája is, némi megkötéssel: amíg a személyautóban két teljesítményszint és sebességváltó közül lehet választani, a szabadidő-autónál nincs konfigurációs szabadság. Alapáron adják a kifejezetten az N almárka igényeihez igazított nyolcfokozatú, duplakuplungos automatikus váltót, és így rögtön jár az emelt teljesítményszint. A 2,0 literes turbómotor alapesetben 280 lóerős, az N Grin Shift program aktiválásakor 290 lóerőre emelkedik pár pillanat (túltöltés) erejéig, a maximális nyomaték 392 newtonméter. Annak ellenére, hogy nincs összkerékhajtás a fedélzeten, rajtautomatikával 5,5 másodperc alatt megvan a 0–100 kilométer per órás gyorsulás, a csúcssebesség 240 kilométer per óra. Nemcsak az egyenes irányú gyorsulásnál, hanem kanyarvadászatnál is hasznos a részlegesen önzáró differenciálmű.

Könnyen felismerhető a látványos légterelőkről a Hyundai első sportos szabadidő-autója, de a műanyag díszektől eltekintve is vannak érdemi változások. A karosszériaszerkezetet extra tartók beépítésével és a ponthegesztések számának növelésével teszik merevebbé, és a felfüggesztést is áthangolják, hogy a lehető legnagyobb vezetési élményt nyújtsa a típus, még ha ez a menetkomfort rovására megy is. A 19 colos kovácsolt alufelnik egyfelől csökkentik a rugózatlan tömeget, másfelől helyet adnak az eddiginél nagyobb átmérőjű féktárcsáknak. A digitális műszeregység, a vetített kijelző és a központi érintőképernyő egyedi, az autóversenyzős videójátékokat idéző grafikát kap, külön lehet programozni az N gombok jelentését, illetve a köridőmérőt.

 

Tudta-e?

2022 végéig 18 tagúra bővül a Hyundai N és N Line kínálata, villanymotoros típusok is lesznek köztük.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.