A labdarúgó-Európa-bajnokság alatt – az előző évhez képest – két számjegyű növekedést tapasztalt a sör-, üdítő- és csipszeladásokban az Auchan, de a sporteseményhez kapcsolódóan kiemelt volt a kereslet a söröskorsók, mezek, labdák iránt is – közölte a VG-vel az áruházlánc. Az Aldinál is arról számoltak be, hogy június közepétől jelentősen megnőtt a sör és az üdítő forgalma, ez egyrészt a hirtelen beköszöntött nyári kánikulának, másrészt vélhetően az Eb-nek köszönhető. A diszkontlánc időszakos non-food kínálatában szurkolói mezeket is árusított, ezek szintén rendkívül keresettek voltak az elmúlt hetekben.
A szilveszteri időszakot és a nagy labdarúgósport-eseményeket leszámítva, a sós snackek értékesítése az év egészében nem mutat nagy kilengést a SPAR-nál. Ehhez az átlaghoz képest Maczelka Márk, az áruházlánc kommunikációs vezetője is arról számolt be a VG-nek, hogy az Európa-bajnokság időszaka két számjegyű növekedést hozott. A sör esetében a május–június alapján nagyon vegyes a kép a hőmérséklet-változások miatt. Felidézte, hogy tavaly a május volt nagyon meleg, a június pedig csapadékos. Ez az idén megfordult, így a nyári szezontól függő könnyű italkategóriák értékben és volumenben is bővülnek. Érdekesség, hogy
a megváltozott vásárlói magatartás miatt az ásványvíz volt az elmúlt év egyik legnagyobb vesztese a SPAR tapasztalatai szerint, ehhez képest az idén a kedvezőtlen májusi időjárás ellenére is felfutott a forgalom, és már megközelíti a 2019-es szintet.
Maczelka Márk megállapította: a szénsavas üdítők piacán jelentős eltérést nem látni a bázisidőszakhoz képest, a söreladás viszont értékben és volumenben is túlszárnyalta az FMCG-piac fejlődését és az infláció szintjét.
Mind az alkoholos, mind pedig az alkoholmentes italkategóriákban megnövekedett a forgalom, ami elsősorban a labdarúgó-Európa-bajnokságnak tudható be
– hangsúlyozta a VG-nek Tőzsér Judit, a Lidl kommunikációs vezetője. Ennél a láncnál is hasonló változást azonosítottak az egyes szegmensekben, mint a versenytársak: 10 százalék feletti növekedést a sör és az üdítők esetében, és azt, hogy az elmúlt hetek forrósága az ásványvízeladásokat is felpörgette. A diszkontláncnál elmondták, hogy üzleteikben a magyar válogatott szurkolóruháit is meg lehetett vásárolni, és ebben a termékkörben is kiemelkedő volt az érdeklődés. A Lidl széles választékkal és jó ár-érték arányú termékekkel készült az Eb ideje alatt, különböző nassolnivalókat, üdítőket és italokat kínált a szurkoláshoz.
Ha a tavaszi hónapokat vetjük össze a nyáriakkal, akkor azt tapasztaljuk, hogy jelentős a szezonalitás hatása a Balaton-parti boltjainkban
– jelezték a VG-nek a Tescónál, a labdarúgó-Eb közvetlen hatásain túlmutató trendeket. Kifejtették, hogy minél közelebb van egy bolt a vízparthoz, annál jobban érezhető a szezonalitás. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy az időjárás is hatással van a forgalomra, rosszabb időben az emberek érezhetően kevesebbet vásárolnak. Megerősítették, hogy a szezonhoz kapcsolódó szinte összes szükséges kelléket, eszközt elérhetik a vásárlók, megtalálhatók a választékban kertészeti eszközök, kültéri bútorok, grillezéshez szükséges termékek, kültéri és vízi játékok és természetesen a szurkolói relikviák, kellékek is, s amint az időjárás igazán nyáriasra fordul, mind népszerűek.
A következő hónapokban a kiskereskedelmi forgalom további növekedésére számítanak az elemzők a májusi 5,8 százalékos bővülés után. Virovácz Péter, az ING Bank vezető elemzője szerint azonban csalódást keltő a friss adat, ugyanis az az alacsony bázis következménye. Suppan Gergely, a Takarékbank vezető elemzője szerint is elmaradt a növekedés a várakozásoktól. A háztartások feltehetően a vásárlások helyett a megnyíló szabadidős tevékenységek felé fordultak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.