Kemény döccenőként éli meg a válságot a szegedi Rádió88-at üzemeltető Telekom Híradástechnikai és Szolgáltató Kft. A járvány berobbanásakor sokkal rosszabbtól tartottak, de végül más csatornáknál kisebb volt a bevételkiesés, ami a helyi adottságoknak és a cég alkalmazta stratégiának köszönhető – mondta Nacsa Norbert ügyvezető.
Ami a hirdetéseket illeti, az erős időszak a rádiónál a húsvét, illetve a karácsony előtti egy-másfél hónap szokott lenni, de ezeket tavaly és idén is elvitte a járvány. A tavaly tavaszi eredmények láttán ijesztő mértékű, 30-40 százalékos éves visszaeséstől tartottak, ehhez képest az árbevétel végül kevesebb mint 5 százalékkal fogyatkozott meg 2019-hez képest, 110 millió forintra, és a nyereség is alig csökkent.
Kisebb településekhez képest számukra egyfajta védőpajzsot jelentett a 160 ezres, kiterjedt gazdaságú város. Bár teljes szektorok álltak le vagy csökkentették jelentősen az aktivitásukat, a hirdetések nem elmaradtak, hanem jórészt csak más időszakra tolódtak át. Ez arra is lehetőséget teremtett, hogy hatékony túlélő-stratégiát alkalmazhattak.
Más médiaszereplőktől eltérően nem csökkentették a stábot, ami rontaná a kínálat minőségét.
A bevétel hajszolása helyett segítő üzemmódba kapcsoltak a válsághelyzetben: a bajba került szektorok – például a vendéglátás – vállalkozásait hirdetésekkel segítették a túlélésben, összességében több millió forint bevételről lemondva, és ezt aztán meghálálta a helyi gazdaság, amikor csökkent a nyomás.
Teljes felgyógyulásról azért korai lenne beszélni: a főként a helyi vásárlóerőre támaszkodó vendéglátó, szolgáltató szektorok messze vannak a felépüléstől, még mindig kevés a vendég.
A fürdők sem tértek vissza a régi kerékvágásba, és az egyik nagy partner, a szabadtéri játékok, miután tavaly elmaradtak az előadások, csak kisebb büdzsével térhetett vissza az idén.
A járvány azonban még mindig fenyeget, ha érkezik a negyedik hullám, az ismét a beoltottakra korlátozhatja sok vállalkozás ügyfélkörét még akkor is, ha a korábbi szigorú korlátozásokra már nem kell számítani – vélte az ügyvezető. A helyi gazdaságban azonban még mindig van erő, és a vállalkozás a tavalyihoz hasonló vagy magasabb árbevételre számít az idén – mondta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.