A koronavírus-járvány magyarországi, 2020 tavaszi megjelenésével jelentős változás következett be a forgalmunkban, március végétől meredeken emelkedett a csomagszámunk 2019-hez viszonyítva. Ez a felfutás áprilisra elérte a 100 százalékot, azaz addigra közel megduplázódott a forgalmunk, amely így az előző évek karácsonyi csúcsidőszakát is meghaladta – erről a hazai futárposta piac egyik legnagyobb szereplője, a DPD Hungary Kft. (DPD) számolt be a friss pénzügyi jelentésében. A teljes egészében a francia Geopost SA tulajdonában lévő társaság tartós trendet tapasztalt a működésében: a pandémia második és harmadik hulláma „rekord magas csomagszámot” eredményezett 2020 utolsó és 2021 első negyedévében is.
A növekedés a belföldi, illetve az import küldemények kategóriájában jelentkezik a leginkább, az export visszafogottabban reagál a megváltozott környezetre. A belföldi értékesítés nettó árbevétele egy év leforgása alatt 7,22-ről 9,19 milliárd forintra ugrott, míg a devizában elszámolt forgalom a 2019-es 3,53 milliárd után 4,52 milliárd forinton zárt. Összességében a vállalkozás több mint 13,72 milliárd forint forgalmat bonyolított le, ami 27,5 százalékos bővülést jelent. Az adózott eredmény már 70 százalékkal javult és megközelítette az egymilliárd forintot. A francia tulaj május végén arról határozott, hogy két részletben 2 millió eurós osztalékot vesz ki a cégből. Az első egymillió eurót június 15-ig fizették ki, a második határideje pedig október 15. A Covid okozta nem várt csúcs megerősítette a DPD cash-flow helyzetét, valamint a profittermelő képességét. A menedzsment kiemelte, hogy a kintlévőségeik összetétele és a lejárt követeléseik aránya kedvező, a koronavírus-járvány ellenére sem romlott például a 30 napnál régebbi követelések aránya tavaly a 2019-es bázishoz képest. Ez jelentős mértékben a nagyarányú utánvét kompenzációs megállapodásoknak köszönhető.
A növekedés a belföldi, illetve az import küldemények kategóriájában jelentkezik a leginkább, az export visszafogottabban reagál a megváltozott környezetre. A belföldi értékesítés nettó árbevétele egy év leforgása alatt 7,22-ről 9,19 milliárd forintra ugrott, míg a devizában elszámolt forgalom a 2019-es 3,53 milliárd után 4,52 milliárd forinton zárt. Összességében a vállalkozás több mint 13,72 milliárd forint forgalmat bonyolított le, ami 27,5 százalékos bővülést jelent. Az adózott eredmény már 70 százalékkal javult és megközelítette az egymilliárd forintot. A francia tulaj május végén arról határozott, hogy két részletben 2 millió eurós osztalékot vesz ki a cégből. Az első egymillió eurót június 15-ig fizették ki, a második határideje pedig október 15. A Covid okozta nem várt csúcs megerősítette a DPD cash-flow helyzetét, valamint a profittermelő képességét. A menedzsment kiemelte, hogy a kintlévőségeik összetétele és a lejárt követeléseik aránya kedvező, a koronavírus-járvány ellenére sem romlott például a 30 napnál régebbi követelések aránya tavaly a 2019-es bázishoz képest. Ez jelentős mértékben a nagyarányú utánvét kompenzációs megállapodásoknak köszönhető.
A DHL Express Magyarország Kft. csaknem 15 százalékos növekedést követően 19,85 milliárdos nettó árbevételt produkált tavaly. A profitját megduplázta és 745 millió forintnál állt meg a 2019-es 360 millió forintot követően. A Deutsche Post Beteiligungen Holding GmbH kizárólagos érdekeltségébe tartozó cégből a teljes adózott eredményt kivették osztalékként.
Az UPS Magyarország Kft.-nél, ha kisebb mértékben is, de ugyancsak lecsapódott a Covid-hatás. Az értékesítése 12 százalékkal nőtt - 2018-ról 2019-re ez még 7 százalékos volt - és mintegy 31 milliárd forintot ért el. Ebből 22,91 milliárd belföldi, 8,06 milliárd export. A belgiumi anyavállalattal (UPS Europe SPRL) bíró vállalat nyeresége is javult 335-ről 427,5 millió forintra, de a tulajdonos nem hagyott jóvá osztalékfizetést. A tendenciának azért is örülhetnek a cégnél, mert tavaly kifejezetten borúlátó prognózist tett közzé a cégvezetés pandémia kapcsán. Ebben azt írták, hogy "az új koronavírus kitörése és gyors terjedése elkezdte hátrányosan érinteni a működésüket és a pénzügyi teljesítményüket", illetve számos kockázatot is megneveztek, így az árbevétele jelentős visszaesését, illetve a nettó jövedelmezőség romlását. Ehhez képest a magyar piacon majd 20 százalékkal bővültek, igaz, az export üzletág 5,6 százalékkal romlott.
A DHL Express Magyarország Kft. csaknem 15 százalékos növekedést követően 19,85 milliárdos nettó árbevételt produkált tavaly. A profitját megduplázta és 745 millió forintnál állt meg a 2019-es 360 millió forintot követően. A Deutsche Post Beteiligungen Holding GmbH kizárólagos érdekeltségébe tartozó cégből a teljes adózott eredményt kivették osztalékként.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.