BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elektromos lesz a következő Camaro, de addig is visszahozták a V8-ast

A korlátozott darabszámban készülő Camaro gyorsulási versenyautónál újdonság, hogy idén az 572 köbinches big-block is választható.

Amíg a személyautókba szánt small-block V8-ast (4,3–7,0 liter lökettérfogat) mind a mai napig kínálja a GM, a haszonjárműveknek készített big-block V8-as (5,7–10,4 liter lökettérfogat) 2009-ben búcsúzott. 

Most azonban a 2022-es Copo Camaro, azaz a gyorsulási versenyekre optimalizált kupé kedvéért visszahozták a vasblokkos erőforrást, 572 köbinch, azaz 9,4 liter lökettérfogattal. 

Gyakorlatilag az első, 1969-ben elkészített Central Office Production Order Camarókat akarják megidézni ezzel, mivel a mérnökök tudják, hogy nem lesz még egy ilyen alkalom – 2024-ben egy akkumulátoros-elektromos autó váltja a mostani Camaro-generációt.

Fotó: AM

Fontos tudni a Copo Camaróról, hogy kifejezetten versenyautónak készítik merev hátsó híddal, nem kap alvázszámot a karosszéria, így közúti forgalomban se vehet részt, az extralistán olyan tételek szerepelnek, mint a csomagtérben súlyok rögzítésére szolgáló láda vagy épp fékezőernyő. 

Alapmotorként adják a 9,4 literes V8-as szívómotort (105 500 dollár), amelynek 430 lóerő a teljesítménye, a 7,0 literes small-block V8-as szívómotor (117 500 dollár) 470 lóerős, a kompresszoros 5,7 literes V8-as small-block (130 000 dollár) 580 lóerős. Mindegyik motorhoz a háromfokozatú TH400-as automata váltó csatlakozik.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.