A BMW Group továbbra is elkötelezett a debreceni beruházással kapcsolatban, amelynek révén az évtized közepétől egy vadonatúj, elektromosjármű-architektúrára épülő modell gyártása indul – közölte a VG érdeklődésére Salgó András, a német autóipari konszern hazai érdekeltségének vállalati kapcsolatok igazgatója. Kifejtette, hogy ez az új generációs elektromos építőkészlet a Neue Klasse néven fut, és hasonló paradigmaváltást jelent majd a vállalat életében, mint a név eredetije mögött álló modell az 1960-as években.
Az elől a kérdés elől viszont kitért a társaság, hogy az eredeti tervhez képest mikorra és milyen műszaki tartalommal épülhet fel a gyár, mint ahogy arról sem adott a korábbinál részletesebb tájékoztatást, hogy ténylegesen hol tart most a kivitelezés, illetve a toborzás.
Bár azt már a Covid-válság első szakaszában elismerte a debreceni önkormányzat, hogy a BMW beruházási ütemtervéhez illeszkedve a felek közös megegyezéssel több fejlesztési elemnél is módosítottak a határidőkön. Ebbe a körbe tartozott a telekommunikációs hálózat, az ivóvíz-, a szennyvíz-, a csapadékvíz-vezeték, a gázellátás, az útcsatlakozások és az intermodális központ is. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter viszont a pandémia bizonytalanságai és az iparág ismert nehézségei ellenére megerősítette: a BMW debreceni üzeme lesz a kulcsa a német autógyártó társaság elektromobilitásra épülő stratégiájának.
A tárcavezető tavaly decemberben Münchenben, a vállalat vezetőinél is járt, az egyeztetést pedig azzal nyugtázta, hogy Magyarország a tradicionális autóipar után az elektromos autózásra épülő korszakban is a világ vezetői közé fog tartozni. Szijjártó Péter akkor arról beszélt, hogy a BMW a korábbi terveknél jóval nagyobb jelentőséget tulajdonít a debreceni gyárnak, amelynek így központi szerepe lesz az elektromobilitásra épülő új vállalati stratégiában. A debreceni beruházással kapcsolatos kérdőjelek akkor kezdtek el sokasodni, amikor tavaly a BMW az előző évi 5,7 milliárd euróról 4 milliárd alá csökkentette a beruházás költségeit, és a gyárépítés is a halasztott projektek közé került. Pedig már 2018 júliusában bejelentették, hogy egymilliárd eurós beruházással gyárat épít a BMW Debrecenben, az üzemben 1000 ember dolgozik majd, és évente 150 ezer belső égésű, hibrid vagy villanymotorral szerelt járművet gyártanak majd.
Azóta sokat változott a piac, a nyersanyagárak emelkedésére és a félvezető áramkörök hiányára hivatkozva az anyacég például az első félévi rekord után a termelés csökkenésére figyelmeztet. A BMW az év első felében több autót adott el, mint valaha, és 7,6 milliárd eurós nyereségre tett szert. A július–decemberi periódusra vonatkozóan a BMW vezérigazgatója, Oliver Zipse ellátási fennakadásokból fakadó kockázatokkal és meglehetősen volatilis időszakkal számol. A vezérigazgató elmondása szerint az év egészében 9 százalékos bevételarányos jövedelmezőségre számíthat a BMW az első fél év 13 százaléka után. Hasonló problémák terhelik a BMW konkurenseit, amelyek az erős első fél év után szintén borúlátóbb kilátásokat fogalmaznak meg az esztendő hátralévő részére: a Daimler lefelé korrigálta értékesítési volumenre vonatkozó előrejelzését, az Audi pedig termeléskiesésre és a részmunkaidős foglalkoztatás növelésére számít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.