Három ütemben akár további háromszáz hektárral is bővülhet a jelenleg 145 hektáros fényeslitkei ipari park, erre mintegy húszmilliárd forintot fordít a beruházó East-West Intermodális Logisztikai Zrt. – közölte a társaság vezérigazgatója a felső-szabolcsi községben. Tálosi János az önkormányzat és a beruházó erről szóló megállapodásának aláírása után elmondta, hogy a társaság a települési és szabályozási terv módosításának jóváhagyása után elindítja az első száz hektár fejlesztését, és az igényeknek megfelelően további 100-100 hektárt szeretne az immár ipari és technológiai parknak nevezett létesítmény területébe bevonni.
Felidézte, hogy a parkban 85 hektáron épül az East-West Gate (EWG) intermodális vasúti logisztikai terminál is, amely a tervek szerint 2022 első negyedévében üzembe áll. Építtetője az elképzelések szerint a park bővítése során a teljes területen kialakítja az infrastruktúrát, akár bérbeadással vagy épületek építésével vonzhatja be a parkba a befektetőket. A beruházás nagyságának érzékeltetésére elmondta, hogy a debreceni BMW-gyár négyszáz hektárt foglal el, e beruházás révén viszont ennél nagyobb, mintegy kétmillió négyzetméter építhető majd be. A parkban bármilyen üzemet, raktárat vagy szolgáltatást létrehozhatnak a betelepülni kívánó befektetők és vállalkozások. A vezérigazgató jelezte:
az ipari park fejlesztésének pénzügyi fedezete biztosított, a beruházás a terület megvásárlásától a közművek teljes kiépítéséig körülbelül 20 milliárd forintba kerül.
Az eseményen Seszták Miklós kormánybiztos, a térség fideszes országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy a 145 hektáros fényeslitkei ipari park alapkövét még 2009-ben tették le, a 85 százalékban elkészült ipari területre azonban az EWG beruházásáig nem érkezett nagyobb beruházó. Seszták Miklós kiemelte: a kormány döntött a Vásárosnaménytól Záhonyig tervezett M34-es autópálya kivitelezési munkálatainak előkészítéséről, azaz a gyorsforgalmi út záros határidőn, két-három éven belül elkészülhet. A fejlesztéssel érintett háromszáz hektáros terület már korábban, a 2010-es települési szabályozási tervben tartalékként szerepelt, ez a terület egyébként a Fényeslitke határában korábban létrehozni kívánt, de meg nem valósult acélhengermű beruházóinak is rendelkezésre állt – mondta a tájékoztatón Mártha Mihály Tibor, a település polgármestere.
A magyar–ukrán határ közelében, 30 milliárd forintos magánberuházásból épülő intermodális vasúti terminál Európa legnagyobb és legmodernebb ilyen létesítménye lesz, amely évente akár egymillió húszlábas konténert tud majd kezelni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.