Megrángatta a magyarországi horgászpiac résztvevőit a koronavírus-járvány. Bár a tavaly nyári hónapokban gyakorlatilag megrohamozták az emberek a vízpartokat – és ennek apropóján a horgászboltokat is – a lelkesedés és a fogyasztás az év utolsó harmadára visszatért a 2019-ben tapasztaltakhoz és ez a tendencia figyelhető meg azóta is. A pecázás évek óta igazi aranykorát éli.
Magyarországon jelenleg több mint 750 ezer a regisztrált horgászok száma, amely 2014 óta gyakorlatilag megduplázódott. A szám még mindig növekszik, de már lassabban, a koronavírus-járvány ebben nem okozott kiugrást. Rendszeresen több mint félmillió ember horgászik, egy évben átlagosan 16-18 napot. Idén várhatóan a 10 milliót is átlépi a regisztrált horgásznapok száma, amely 2020-ban még csak 9,4 millió volt, így ezen a téren is emelkedő tendencia rajzolódik ki. A regisztráltak között 78 ezer nő és nagyjából ugyanennyi gyermek és ifjúsági horgász van.
Gyakorlatilag egy 40 milliárd forintos piacról van szó – húzta alá VG-nek Dérer István, a Magyar Országos Horgász Szövetség (MOHOSZ) főigazgatója. A horgászok számának megugrása elsősorban az ágazat kifehérítésének, illetve annak volt köszönhető, hogy az állami horgászvizsga ingyenessé vált.
Ma már több, mint 1600 ponton értékesít állami okmányokat a MOHOSZ, a szövetség által felállított rendszert pedig a magántavak tulajdonosai is előszeretettel használják, hiszen nekik sem árt tudni, kik pecáznak a területükön.
A piacon az egyik legnagyobb szereplőként számon tartott, a WalterLand horgászboltok mögött álló Carpologia Kft. tavaly növelni tudta árbevételét, de adózott eredménye kissé elmaradt az előző évihez képest. A nyár rendkívüli forgalmat generált, mert akkor szinte sehova máshova nem lehetett menni, csak a természetbe, a vízpartra. Ahogy visszatértek azonban az egyéb szórakozási lehetőséget, úgy esett vissza a forgalom is. Bár a járvány hatására a horgászcikk-piac nem rogyott meg, de az a kiugró őrület már lecsengett és várhatóan nem is tér vissza – húzta alá a VG-nek Walter Tamás, a cég tulajdonosa.
A keresletet egyébként főleg a hosszú évek után a horgászathoz visszatérők növelték, akik fiatal korukban hódoltak ennek a szenvedélynek, de aztán eltávolodtak tőle. A hobbihorgászok ugyanakkor egy idő után ismét letették a pecabotokat, éppen ezért a piac szereplői közül sokan úgy vélik, hogy a versenyzésben a jövő. Ebben a tekintetben egyébként Magyarország Európa és a világ élvonalába tartozik. Walter Tamás szerint a versenyeken elért jó eredmények a legjobb hitelesítési eszközök, a főbb piaci szereplők emiatt is fektetnek óriási hangsúlyt a saját termékfejlesztésre, hogy a magyar feltételeknek és vizeknek legmegfelelőbb etetőanyagokat és felszereléseket tudják előállítani. Ez tevékenységük a járvány alatt még jobban felerősödött.
A két másik horgászbolt-óriás közül a Haldorado Team Kft. augusztus elején közzétett 2020-as pénzügyi beszámolója szerint 30 százalékkal megnövelte bevételét a 2019-es évhez képest. Ahogyan az Xfish Global Kft. is nagyjából 20 százalékkal több árbevételről és nagyobb adózott eredményről számolt be. A Haldorado Team Kft. a beszámolójához csatolt kiegészítő mellékletben arról írt, hogy a cég jelenleg jó piaci helyzetet mondhat magának. Igyekszik ezt úgy kihasználni, hogy tevékenysége színvonalának emelése útján piaci pozícióit megtarthassa, sőt, növelhesse.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.