A menedzsment óvatos hozzáállása pedig kiábrándította a részvényeseket, így a délutáni tokiói kereskedés során közel 2 százalékkal gyengültek a világ legnagyobb autógyártójának részvényei.
Pedig a konszern 2022-es üzleti évének június 30-án lezárt első negyedében nem kevesebb, mint 9,2 milliárd dolláros üzemi nyereséget halmozott fel, amely 33 százalékkal haladta meg a piaci várakozást, illetve az éves célszám kereken 40 százalékát tette ki.
A japán cég 8,7 millió autót kíván gyártani a pénzügyi évben, szemben az előző évi 7,65 millió darabbal. Az első negyedéves értékesítések már csak egy hajszállal maradtak el a két évvel ezelőtti adatoktól.
A cégvezetés egyébként attól függetlenül tartott ki konzervatív megközelítése mellett, hogy az autógyártók között a Toyota rendelkezik az egyik legnagyobb raktárkészlettel a világpiacon hiánycikknek számító félvezetőkből. A járvány újabb hullámától azonban joggal tart a társaság, mivel a jelenleg leginkább sújtott régióban, Délkelet-Ázsiában, azon belül Thaiföldön júliusban három üzemét is be kellett zárnia hosszabb-rövidebb időre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.