Az Accent Hotels portfóliójába tartozó 20 magyarországi szálloda között megtalálhatók vidéki wellness és üzleti hotelek, valamint fővárosi szállodák egyaránt. Ausztriai érdekeltségeinek száma ötre emelkedett az elmúlt hónapokban a Boutique Hotel Bruggwirt üzemeltetésének átvételével és az Aiden by Best Western @ Stadtgut Hotel Steyr megnyitásával.
A hazai wellness szállodák kiemelkedő, több esetben 90 százalék feletti nyári kihasználtsága annak köszönhető, hogy a tavaly tavaszi bizonytalan időszakkal ellentétben idén már májusban megnyithatták kapuikat, ezért már júniusra is nagy számban érkeztek be foglalások.
A jelentős keresletnek köszönhetően az átlagár 10,5 százalékkal növekedett a wellness szállodákban. Egyértelmű verseny volt megfigyelhető a Balaton és a külföldi, tengerparti desztinációk között, ezért a tó térségében visszafogottabb átlagár- és foglaltság-emelkedés volt tapasztalható más, belföldi régiókhoz viszonyítva. A wellness szállodák foglaltságának számottevő hányadát tette ki az a rendszeresen visszatérő törzsvendégbázis, akik elkötelezettek egy-egy szálloda, valamint a szállodalánc iránt.
Budapest esetében folyamatos felfutás érezhető a kihasználtságot vizsgálva:
az Accent Hotels fővárosi szállodáiban 36 százalékpontos növekedés volt tapasztalható az idei nyáron 2020-hoz viszonyítva, míg az átlagár szolid növekedést mutatott.
Az érezhetően erősödő belföldi kereslet mellett is túlsúlyban maradtak az elsősorban Európából érkező külföldi egyéni utazók. Néhány külföldi csoport ugyan már megjelent nyáron a fővárosban, a szegmens valódi visszatérése viszont még éveket várathat magára. Az Accent Hotels főként egyéni utazókat célzó budapesti hotelportfóliója azonban jó lehetőséget biztosít arra, hogy foglaltságban és átlagában is a versenytársainál hamarabb érje el a pandémia előtti szintet.
A MICE szegmens aktivitása felülmúlta a terveket a nyári időszakban, ugyanis az üzleti rendezvények tekintetében jellemzően holtszezon ellenére a cégek igyekeztek bepótolni az első félévben elmaradt rendezvényeiket.
Ez a lendület ősszel is kitartani látszik, mert a vállalatok törekednek arra, hogy még az esetleges újabb szigorítások előtt megtartsák eseményeiket.
A corporate vendégkör esetében érezhető, hogy a cégek enyhítenek belső szabályozásaikon és visszatérnek az irodai, vagy a hibrid munkavégzéshez. Azonban az elmúlt időszak új trendeket teremtett, amelyek hosszabb távon megváltoztathatják a szegmens preferenciáit.
Az Accent Hotels 20 magyarországi szállodája összesítve 21 százalékponttal javított tavaly nyári foglaltságán, közel 69 százalékos kihasználtságot eredményezve a jelenleg is futó felújítások és beruházások mellett. Ennek köszönhetően a vállalat összes bevétele 45 százalékkal haladta meg 2020 azonos időszakát. Az őszi időszak egyelőre nehezen tervezhető, hiszen a foglalási ablak a járvány alatt jelentősen lerövidült, azonban a jelenlegi foglalásállomány és a tervezett céges rendezvények bizakodásra adnak okot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.