Jövőre drámai mértékben emelkedhet az utazási hajlandóság Európában – figyelmeztetett Michael O'Leary a Times-nak adott interjúban. A Ryanair vezérigazgatója azzal számol, hogy 2022-ben az ideinél drágábban utazunk majd, mert, mint mondta, a turisztikai főszezonban nem lesz elég a rendelkezésre álló kapacitás az utazni vágyók elszállítására, sőt, az elszállásolásuk is komoly kihívást jelenthet az utazásszervezők számára.
O'Leary emlékeztetett: több európai légitársaság volt kénytelen az elmúlt másfél évben flottáját leépíteni, hogy átvészelje a koronavírus-világjárvány miatt bevezetett korlátozások időszakát – az Alitalia például mintegy 40 százalékkal kevesebb ülőhellyel repül most, mint 2019-ben. Ráadásul további 38 millió ülőhellyel csökkent az európai személyszállító légi kapacitás a Thomas Cook, a Flybe illetve a Norwegian fizetésképtelenné válásával, így összességében 20 százalékos kapacitáscsökkenés várható 2022-re a kontinensen.
A Ryanair vezére szerint a Wizz Air és az EasyJet csak úgy kerülheti el, hogy vetélytársaihoz hasonló sorsra jusson, ha a két cég összeolvad.
A kapacitáshiányon a Ryanair sem tud enyhíteni, hiszen dugába dőlt a cég legújabb megrendelése a Boeingtől, miután az amerikai repülőgyártó a Ryanair szerint túl magas árat kért a 237 üléses Boeing 737 MAX 10 gépeiért. A Ryanair eredetileg 250 darab repülőt rendelt a Boeingtől, és most azt mondja, ha kell, akár a következő válságot is kivárja a beszerzéssel.
Egy a The Times-nak nyilatkozó utazásszervező cég vezetője pedig arról beszélt: sokan vannak olyanok, akiknek idén el kellett halasztaniuk az utazásukat a járványügyi korlátozások miatt, de már a következő szezont tervezik, sőt, a foglalásukat is megtették. A legkedveltebb szállások már most félig megteltek jövő nyárra.
A légitársaságok a környezetvédelmi adók 2050-es emissziós célok elérése érdekében tervezett emelését is beépítik majd áraikba, de az inflációs hatásokat sem hagyják majd figyelmen kívül – ezek pedig tovább drágíthatják a repülést O'Leary szerint, aki elmondta azt is: a Ryanair azt tervezi, hogy decemberben látványos akciókkal próbál még nagyobb szeletet kihasítani az európai piacból.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.