Tizenöt éves út vezetett idáig, aminek során az első tíz év a kitartásról szólt, az utolsó öt pedig a kreativitásról - mondta Futó Gábor, a plázafejlesztő Futureal-csoport alapító társtulajdonosa az Etele Plaza megnyitóján.
A bevásárlóközpont területét 17 telekből rakták össze, ezek közül az elsőt 2006-ban vásárolta meg a Futureal.
Az ingatlanfejlesztő társaságnak időközben meg kellett küzdenie a versenytársakkal. meg kellett alkotnia egy víziót Dél- Buda városközpontra, közben olyan szereplőkkel együtt dolgozva, mint a magyar állam, a BKV, a Volán, a helyi és a fővárosi önkormányzat, amelyek mindegyike rendelkezett ott telkekkel és mindenkinek teljesen más elképzelése volt arról, hogy milyen legyen a kelenföldi pályaudvar és környéke. Két éven keresztül csak egyeztetett az ingatlanfejlesztő vállalat az érdekeltekkel, a közlekedési és várostervezési koncepcióról, amit utána el kellett fogadtatni a fővárossal és a kerülettel.
Ráadásul 2008 helyett csak 2014-ben érkezett meg a metró Kelenföldre, ami az alapja volt az egész fejlesztésnek. Közben a projekt kapott egy világgazdasági válságot, egy euró krízist, egy magyarországi gazdasági válságot - sorolta Futó Gábor. Majdnem összeomlott a bankrendszer, nem lehetett a beruházást finanszírozni, és amikor már mindenen túl voltunk, akkor jött a plázastop. Majd jött egy újabb plázastop – folytatta.
Mindezek után, amikor már úgy tűnt, hogy minden rendben van, akkor jött a covid, majd az újabb járványhullám, és a felrobbanó finanszírozási költségekkel is meg kellett küzdeni, hiszen végül 80 százalékkal többe került az Etele Pláza kivitelezése a tervezettnél.
A Futureal azonban nem tett le soha a grandiózus beruházás megvalósításáról, és mérnöki, műszaki és építészeti bravúrok ereményeként három metróalagútra felépült hidakkal és hídszerkezetekkel az épület.
Az Etele Plaza mellett kiépült közlekedési csomópont - a 4-es metró és az 1-es villamos végállomása, a vasúti megállóhely - napi 50 ezer potenciális látogatót biztosíthat. A nyitás napján látott forgalom akár ezt is meghaladhatta, a több mint 90 százalékban bérbe adott üzletek kevés kivétellel kinyitottak ma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.