BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Teltházzal nyitott az Etele Plaza

Óriási érdeklődés övezte az Etele Plaza pénteki megnyitását. Buda legnagyobb bevásárlóközpontjának terve 2006-ban született meg, a beruházás gazdasági válságokat és plázastopokat is túlélt, az utolsó szakaszát a covid-járvány nehezítette meg.

Tizenöt éves út vezetett idáig, aminek során az első tíz év a kitartásról szólt, az utolsó öt pedig a kreativitásról - mondta Futó Gábor, a plázafejlesztő Futureal-csoport alapító társtulajdonosa az Etele Plaza megnyitóján.

A bevásárlóközpont területét 17 telekből rakták össze, ezek közül az elsőt 2006-ban vásárolta meg a Futureal.

Fotó: Kallus György / VG

Az ingatlanfejlesztő társaságnak időközben meg kellett küzdenie a versenytársakkal. meg kellett alkotnia egy víziót Dél- Buda városközpontra, közben olyan szereplőkkel együtt dolgozva, mint a magyar állam, a BKV, a Volán, a helyi és a fővárosi önkormányzat, amelyek mindegyike rendelkezett ott telkekkel és mindenkinek teljesen más elképzelése volt arról, hogy milyen legyen a kelenföldi pályaudvar és környéke. Két éven keresztül csak egyeztetett az ingatlanfejlesztő vállalat az érdekeltekkel, a közlekedési és várostervezési koncepcióról, amit utána el kellett fogadtatni a fővárossal és a kerülettel. 

Fotó: Kallus György / VG

Ráadásul 2008 helyett csak 2014-ben érkezett meg a metró Kelenföldre, ami az alapja volt az egész fejlesztésnek. Közben a projekt kapott egy világgazdasági válságot, egy euró krízist, egy magyarországi gazdasági válságot - sorolta Futó Gábor. Majdnem összeomlott a bankrendszer, nem lehetett a beruházást finanszírozni, és amikor már mindenen túl voltunk, akkor jött a plázastop. Majd jött egy újabb plázastop – folytatta. 

Fotó: Kallus György / VG

Mindezek után, amikor már úgy tűnt, hogy minden rendben van, akkor jött a covid, majd az újabb járványhullám, és a felrobbanó finanszírozási költségekkel is meg kellett küzdeni, hiszen végül 80 százalékkal többe került az Etele Pláza kivitelezése a tervezettnél. 

A Futureal azonban nem tett le soha a grandiózus beruházás megvalósításáról, és mérnöki, műszaki és építészeti bravúrok ereményeként három metróalagútra felépült hidakkal és hídszerkezetekkel az épület.

Fotó: Kallus György / VG

Az Etele Plaza mellett kiépült közlekedési csomópont - a 4-es metró és az 1-es villamos végállomása, a vasúti megállóhely - napi 50 ezer potenciális látogatót biztosíthat. A nyitás napján látott forgalom akár ezt is meghaladhatta, a több mint 90 százalékban bérbe adott üzletek kevés kivétellel kinyitottak ma.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.