Az idei szezonban több mint 80 ezer tonna paradicsomot dolgozott fel az Univer Product Zrt. kecskeméti üzeme — közölte a cég.
A felvásárolt mennyiségből 15 ezer tonna sűrített paradicsomot állított elő, amiből 3800 tonnát a saját ételízesítőihez használnak fel,
3400 tonnát belföldön, 7800 tonnát külföldön értékesítenek.
A Közép-Európa egyik legnagyobb és legkorszerűbb feldolgozóját működtető Univer
az ország legnagyobb paradicsomfeldolgozójaként a belföldi termés több mint 70 százalékát vásárolja föl.
Partnerei egyre nagyobb területen termesztenek ipari paradicsomot évről évre emelkedő felvásárlási árak mellett. Tavalyhoz képest 13 százalékos volt az árnövekedés — tették hozzá.
Közölték egyúttal, hogy továbbra is várják új beszállítók jelentkezését, hiszen a feldolgozói kapacitás a mostaninál sokkal nagyobb mennyiséget is elbírna, és értékesíteni is tudnák a többletet, mivel egyre nagyobb a világpiaci kereslet. A cég termeltetési programjához kezdőként is csatlakozhat, akinek 100 kilométeren belül van legalább 10 hektár öntözhető földje — tették hozzá.
A közlemény szerint az ipari paradicsom belföldi termőterülete idén 1450 hektár, a teljes termésmennyiség 115 ezer tonna volt.
A kecskeméti feldolgozó termelőinél a hektáronkénti hozam 80-90 tonna, de ez minőségromlás nélkül növelhető. Az ipari paradicsom termesztése szaktudást igénylő, de jól jövedelmező tevékenység, amely sok technológiai fejlesztéssel gyarapodott az utóbbi években. Hangsúlyozták, hogy a paradicsom jövőjét a klímaváltozás sem fenyegeti, hiszen öntözéssel homoktalajon is megél, a növényvédelem pedig az uniós környezetvédelmi előírások mellet is biztosított.
Az ételízesítőket és élelmiszereket gyártó Univer Product Zrt. a nyilvános beszámoló szerint 2019-ben 19,863 milliárd forint, 2020-ban több mint 21 milliárd forint árbevételt ért el. A külföldi értékesítés mindkét évben megközelítette a 7 milliárd forintot. A nyereség közben 1,454 milliárd forintról 1,614 milliárd forintra nőtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.