BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ennyit vihetnek haza az IKEA dolgozói

Az Ingka Csoport, az IKEA legnagyobb kiskereskedője bejelentette, hogy jutalomban részesíti minden egyes munkatársát, dolgozzon bármely részén is a világnak, és összesen 110 millió eurót oszt szét közöttük a Covid-pandémia időszaka alatt nyújtott rendkívüli erőfeszítéseik elismeréseként.

Az IKEA kiskereskedelmi forgalmának 90 százalékát adó Ingka Csoport bejelentette, hogy jutalomban részesíti minden egyes munkatársát, dolgozzon bármely részén is a világnak, és összesen 110 millió eurót oszt szét közöttük a Covid időszaka alatt nyújtott rendkívüli erőfeszítéseik elismeréseként.

A pandémia legkorábbi szakaszától kezdve arra törekedtünk, hogy munkatársainkat professzionális módon támogassuk és törődjünk velük, értékeinkkel és emberközpontú hozzáállásunkkal összhangban; most pedig egy újabb lépést teszünk ugyanezen irány mentén

– mondta Ulrika Biesèrt, az Ingka Csoport személyzeti vezetője.

Biesèrt hozzátette azt is, hogy az Ingka Csoport hatalmas kihívásoknak tett eleget, melyek során megmutatta, mennyire alkalmazkodóképes és teljesítményvezérelt.

„Büszke vagyok rá, hogy összességében több mint 153 millió forint értékű pénzügyi juttatásban részesíthetjük elkötelezett és odaadó munkatársainkat Magyarországon. Elismerjük az elmúlt évben végzett kemény munkát, különösen a pandémia során tapasztalt személyes kihívásokat tekintve. A világjárvány természetesen még mindig velünk van, mind a személyes életünkre, mind az üzleti tevékenységünkre hatással van, de úgy gondoljuk, hogy az egész üzletbe való folyamatos befektetéssel a működés és a kínálat terén is javíthatjuk a teljesítményünket, és ami a legfontosabb, lehetővé tehetjük, hogy továbbra is segítsünk az embereknek abban, hogy szebb otthoni mindennapokat élhessenek” – mondta el David McCabe, az IKEA regionális ügyvezetője és fenntarthatósági vezetője (magyar–cseh–szlovák régió).

Fotó: Shutterstock

Az Ingka Csoport 32 piacon működtet IKEA áruházakat és találkozási pontokat, több mint 170 ezer munkatárssal.

A jutalomban az ezekben az országokban dolgozó összes munkatárs részesül a csoporton belül (IKEA-kiskereskedelem, Ingka-központok és Ingka-beruházások), amennyiben 2021. augusztus 31. óta alkalmazásban áll, illetve alkalmazásban fog állni a kifizetés időpontjában, 2022 januárjában. Az egy munkatársra eső jutalom összege minden országban az adott ország összes bérből és fizetésből való részesedésén alapul.

Tolga Öncü, az Ingka kiskereskedelmi üzemeltetési vezetője arról számolt be, hogy a munkatársak felgyorsították az online eladást, és gyökeresen átalakították az áruházakat a biztonságos működés érdekében, valamint a vásárlói kereslet alakulásának megfelelően.

Nem tudtuk volna mindezt elérni a munkatársaink bátorsága, elkötelezettsége és vállalkozószelleme nélkül – beleértve mindazok munkáját, akik az áruházakban dolgozva segítettek benne, hogy teljesítsük küldetésünket: szebb otthoni mindennapokat biztosítani emberek milliói számára akkor, amikor a leginkább szükségük van rá.

A jutalom egy egyszeri elismerés, az Ingka Csoport érvényben lévő juttatási csomagjának elemei mellett. Ez pedig tartalmazza az éves „One IKEA” bónuszt, melynek alapját a vállalat és az adott egység teljesítménye jelenti, csakúgy, mint az egyszeri nyugdíjjárulékot, melyre a legalább öt éve alkalmazásban álló munkatársak jogosultak a vállalat „Tack” elnevezésű hűségprogramján keresztül.

Az Ingka Csoport nemrég jelentős, 37,4 milliárd euró IKEA-kiskereskedelmi forgalomról számolt be a 2021-es pénzügyi évben, amely 6,3-es növekedést jelent az előző évi 35,2 milliárdhoz képest.

Az online eladás teljes részesedése 18-ról 30 százalékra nőtt, és a pandémia okozta kihívások ellenére is további 26 új helyszínen jelent meg a vállalat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.