Egyre inkább visszaépül a sörpiac, a járványhelyzet negatív gazdasági hatásai azonban nem múltak el nyomtalanul, a 2019-es szint újbóli elérése még várat magára
– mondta a VG-nek Nikos Zois, a Heineken Hungária Zrt. október 1-jén kinevezett vezérigazgatója.
Bár már túl vagyunk a harmadik negyedéven, az anyacég tőzsdei érintettsége miatt egyelőre pénzügyi adatokkal nem szolgált, azt mindenesetre előrebocsátotta, hogy a legnehezebb időszakon átestek, most már bizakodók az év egészét tekintve. Úgy értékelt, hogy erős alapokon álló leányvállalatot vett át, további növekedési lehetőségekkel. Viszonyításképp a Sopronban termelő, de budapesti központtal működő cég tavaly 58,46 milliárd forint árbevétele 1,55 milliárdos profittal párosult, a pandémia miatt mindkét mutató elmaradt az egy évvel korábbitól.
A saját tőke is 9,13 milliárd forintra olvadt, munkáltatóként viszont a magyar söripar bástyája maradt a Heineken Hungária, amely a nyilvános cégadatok szerint 508 főt foglalkoztat.
A prémium- és szuperprémium termékek válságállónak bizonyultak, az a fogyasztói trend ugyanakkor feladja a leckét a termelőknek, hogy a sokszínűségre törekvés ma már erősebb motiváció, mint a márkahűség – mutatott rá az új vezérigazgató. Azaz hiába nyeri el egy slágertermékkel a vásárlók kegyeit egy sörgyártó, más kategóriában ugyanúgy keményen meg kell küzdeni a bizalomért, legyen szó kiskereskedelmi csatornáról vagy a vendéglátóhelyeket tömörítő HoReCa-szektorról. Nikos Zois szerint emellett meghatározó trend az egészségtudatos életmódra való törekvés is, ennek hatására várhatóan tovább nő az alkoholmentes sörök iránti kereslet. A kereskedelmi törvény módosítása kapcsán a görög származású cégvezető elmondta: a jogszabályi környezetnek megfelelően működnek, a nagy sörgyártók és a kisüzemi főzdék viszonyára pedig úgy tekint, hogy túl az egészséges versenyen, a sör kategóriát közösen kell építeniük.
Továbbra is élen jár a fenntarthatósági célok kitűzésében és elérésében a Heineken
– húzta alá Nikos Zois.
A vállalat első globális sörgyárként vonta ki PET-palackos termékeit a portfóliójából, évi 200 tonna műanyagtól mentesítve ezzel a környezetet, a fogyasztói igényekre reagálva pedig még azelőtt papírpoharak használatára állt át, hogy ezt a törvényi szabályozás kötelezővé tette volna. Így a társaság az idei évtől kizárólag üveges, hordós és végtelenszer újrahasznosítható alumíniumdobozos termékeket gyárt és forgalmaz.
További fontos mérföldkőnek ígérkezik 2030, a tervek szerint ekkorra állnak át a karbonsemleges termelésre, 2040-re pedig a teljes ellátási lánc tekintetében is zéró kibocsátást vállaltak.
A fenntarthatóságnak nélkülözhetetlen része a helyi termelők térhódítása: így például a Soproni 100 százalékban magyar árpából készül, az ízesített sörökhöz ugyanígy a meggyet vagy a bodzát hazai gyümölcstermesztők szállítják be. Emellett újjáélesztették a hazai komlótermesztést is a Somogy megyei Kastélyosdombón, ahol már 13 hektárnyi ültetvény található.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.