A hazai fogyasztók 5,5 milliárd forintot költöttek virslire tavaly decemberben, 13 százalékkal többet, mint egy évvel korábban – közölte a VG érdeklődésére a NielsenIQ. A volument tekintve pedig a múlt év végén megközelítette a 4 ezer tonnát a havi virslieladás, tizedével meghaladva a 2019. decemberi mennyiséget. A piackutató tájékoztatása szerint az értékbeli forgalom több mint fele – 54 százaléka – a diszkontokat és a szupermarketeket is magában foglaló, 400 és 2500 négyzetméter közti alapterületű boltokra koncentrálódott, ezzel a csatorna súlya 3 százalékponttal erősödött egy év alatt. A forintban mért értékesítés további egynegyedét a legnagyobb, 2500 négyzetméter feletti üzletek, tehát a hipermarketek bonyolították.
Több mint 3 milliárd forintot szántak a vásárlók gyártói márkás virslikre, ami a havi eladás 57 százalékát teszi ki. A Nielsen IQ szerint ez 4 százalékponttal kevesebb, mint 2019 decemberében, vagyis még mindig kisebbségben vannak a saját márkás termékek, az irántuk mutatkozó kereslet viszont határozottan erősödött. A kategória értékben mért eladásának legnagyobb részét a sertésvirslik teszik ki, lefedve a forgalom 57 százalékát. Második helyen a baromfivirsli-forgalom áll 22 százalékkal, míg a képzeletbeli dobogó harmadik foka a 17 százalékos súllyal szereplő pulykakészítményeké. A piackutató arra is felhívta a figyelmet, hogy az önkiszolgáló-pultokra a forgalom több mint négyötöde jutott 2020 decemberében.
A Magyar Élelmiszerkönyv a virsli megnevezés használatát minimális fehérje-, illetve maximált zsír-, víz- és sótartalomhoz köti. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium fogyasztóvédelmi vizsgálata az idén húszból öt virslinél tapasztalt valamilyen jelölési hibát. Közülük két termék zsírtartalma magasabb volt a megengedettnél, így azok a továbbiakban nem árusíthatók virsliként.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.